گچكاري و گچبري ساختمان چه تفاوتي با يكديگر دارند؟همراه عكس

تفاوت گچكاري و گچبري

به گونه اي رايج و اشتباه تقريبا نيمي از مردم گمان مي كنند كه امر گچبري و گچكاري يكي است و هيچ تفاوتي بين آن ها وجود ندارد؛ اما مي توان با آوردن دو دليل مختلف تفاوت گچبري و گچكاري را بيان نمود تا هنگام اقدام به اين امور اطلاعات كافي در اين زمينه داشته باشيد.

تفاوت گچبري و گچكاري در چيست؟

نوع متريال مصرفي هنگام ساخت ملات

با وجود اينكه متريال اصلي گچكاري و گچبري، گچ مي باشد اما هنگام تركيب و ساخت مواد تفاوتي وجود دارد كه به آن اشاره خواهيم كرد.

هنگام ساخت ملات در گچكاري از ماده آهكي و سيمان به دليل بالا بردن هر چه بيشتر استحكام در برابر آب، باران، صوت، نم و … استفاده مي شود زيرا كاربرد گچكاري هم در فضاي داخلي ساختمان و هم فضاي خارجي ساختمان مي باشد. گاهي براي مستحكم تر كردن اين ملات از موادي همچون موم، خاك آجر ،كراتين و… استفاده مي شود.

جالب است بدانيد: برخي از گچكاران ماهر براي اطمينان بيشتر از مقاوم شدن ملات گچكاري از موادي همچون خمير گندم، نمك، شكر و پوسته تخم مرغ نيز استفاده مي كنند.

هنگام ساخت ملات در گچبري از گچ سفيد استفاده مي شود زيرا بافت نرم تري داري و پس از دو تا سه روز خشك خواهد شد كه مي توانيد سپس اقدام به نقاشي ساختمان كنيد و به دليل اينكه اين ماده در برابر آب و رطوبت استحكام نسبتا كمتري دارد از آن در داخل ساختمان استفاده مي كنند.

مكان مورد استفاده از گچبري و گچكاري

از ديگر تفاوت گچكاري و گچبري مي توان به مكان مورد استفاده آن ها اشاره نمود. به طور كلي از گچكاري ببه دليل استحكام بيشتر در نماي خارجي ساختمان استفاده مي شود همچنين پس از ديوار چيني براي زير سازي نماي داخلي ساختمان از گچ كاري نيز استفاده مي گردد كه تنها جنبه سفيد كردن خانه را دارد و نماي داخلي خانه را براي هرگونه گچبري، گچبري پيش ساخته، نقاشي ساختمان و همچنين كاغذ ديواري آماده مي سازد.

همچنين از گچبري براي نماي داخلي ساختمان استفاده مي گردد البته لازم به ذكر مي باشد كه گچبري در نماي خارجي ساختمان نيز قابل اجرا مي باشد كه براي اين كار مي بايست آهك را به ملات اضافه نمود تا در برابر آسيب هايي نظير باران، نماشويي ساختمان، صوت و … مقاوم باشد.

امروزه با توجه به پيشرفت فناوري در صنعت ساختمان سازي مي توانيد از گچبري هاي پيش ساخته اين صنعت بهره مند شويد كه نمايي بسيار شيك و فوق العاده به فضاي داخلي منزل شما خواهند بخشيد. مي توانيد براي مشاهده انواع گچبري پيش ساخته و قيمت آن كليك نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.