راه‌هايي براي پيدا كردن متخصص براي گچبري، بنايي و نصب كناف سقف

اصولا هنگامي كه به اين نتيحه مي رسيم تا خانه خود را بازسازي و يا تعمير كنيم به دنبال بهترين نيروها و متخصصين در اين زمينه مي‌گرديم.

گاهي شانس با ما يار است و به بهترين شكل بهترين ها را انتخاب مي كنيم، گاهي نيز در اثر داشتن اطلاعات كم، متاسفانه نمي تواني بهترين متخصص ها را پيدا كنيم!

به همين دليل بهتر است قبل از اقدام به گچبري، بنايي ساختمان و همچنين نصب كناف سقف، اطلاعات كافي و ضروري را در اين زمينه داشته باشيد.

پس در ابتدا به بنايي ساختمان و خدماتي كه در آن عرضه مي گردد اشاره خواهيم نمود.

خدمات بنايي ساختمان:

از مهمترين و پايه اي ترين اموري كه براي ساختمان سازي استفاده مي شود بنايي مي باشد كه شامل: گچكاري، سيمان كاري،  ديوارچيني، كاشي كاري و ... مي باشد كه هر يك از آن ها به صورت كلي و جزئي براي ساختمان انجام مي شود.

توجه داشته باشيد كه هر يك از اين خدمات به دست متخصصين صورت مي گيرد كه بايد داراي مهارت هاي كافي باشند.

وظايف يك بنا در بنايي ساختمان چيست؟

  1. به موقع حاضر شدن سركار
  2. پايان دادن كار در زمان معين شده از قبل
  3. استفاده از متريال مناسب و با كيفيت هنگام بنايي ساختمان
  4. داشتن مهارت كافي در درست كردن انواع ملات
  5. صبور و با دقت كار كردن
  6. و ...

از جمله وظايفي است كه يك بنا ساختمان بايد رعايت كند.

تا اينجا از وظايف بنا و خدمات ارايه شده در بنايي ساختمان صحبت كرديم؛ اكنون به كناف سقف مي پردازيم كه اصلا چيست و چه كاربردهايي دارد و در چه مكان هايي مي توان از آن استفاده كرد.

كناف سقف چيست؟

در واقع يكي از پرطرفدار ترين نوع سقف كه امروزه در معماري هاي داخلي خانه هاي نوساز مي بينيد استفاده از كناف سقف مي باشد كه نياز ما را به زيرسازي كامل سقف ها برطرف مي كند.

از كاربردهاي كناف سقف مي توان براي ديوار ها نيز اشاره كرد. همچنين كناف ها در سقف ها به صورت ثابت و همچنين قابل جا به جايي وجود دارند كه بسياري از مغازه داران و فروشگاهيان از آن ها براي دسترسي راحت تر به تاسيسات ساختمان استفاده مي كنند.

در چه مكان هايي از كناف سقف استفاده مي شود؟

همانطور كه اكثرا ديده ايد كناف سقف آشپزخانه، پذيرايي، اتاق خواب و ... با نورپردازي هاي زيبا قابل رويت مي باشد كه بسته به سليقه افراد در طرح هاي مدرن و ساده و طرح هاي كلاسيك قابل توليد مي باشدو

از مزاياي استفاده از كناف سقف مي توان به: كم وزن بودن آن ها، نصب بسيار آسان و بي دردسر، شكيل بودن آن ها، عزينه متاسب تر آن نسبت به زيرسازي و آماده سازي براي نقاشي ساختمان و ... اشاره نمود.

 حال نوبت به قديمي ترين و زيبا ترين هنر دست، گچبري ساختمان مي پردازيم.

همه چيز درباره گچبري ساختمان:

يكي از كهن ترين هنرهايي است كه از قبل تنها در خانه هاي گران قيمت و افراد ثروتمند ديده ميشد. اما امروزه بسياري از افراد بسته به سليقه خود از گچبري براي طراحي دكوراسيون داخلي خود استفاده مي كنند كه هزينه نسبتا بيشتري بابد براي آن پرداخت نمود.

امروزه گچبري مدرن نيز جايگاه بالايي در بين افراد دارد؛ اين نوع از هنر كه در راستاي طرح هايي زيبا از پرده و به تصوير كشيدن فرشته ها و ... نمايش داده مي شود در خانه هاي لوكس بسيار خودنمايي مي كند و گچبري سنتي بيشتر در مساجد و در خانه هاي قديمي تر به چشم مي خورد.

نكات مهمي كه يك گچبر حرفه اي بايد به آن توجه كند چيست؟

نكات مهمي كه در گچ بري سنتي و مدرن بايد به آن توجه نمود عبارتند از:

  • بررسي كامل محل گچبري
  • رفع رطوبت و نم ساختمان در صورت وجود
  • اجرا كردن دقيق نقش ها طبق خواست مشتري
  • ايده پردازي براي مشتري
  • بررسي ارتفاع سقف

توجه داشته باشيد كه گچبري تنها براي سقف ها نمي باشد و مي توانيم از آن ها براي گوشه هاي ديوار ها، قسمتي از ديوار ها و ... استفاده نمود.

همه ما مي دانيم كه پس از اتمام كار گچبري بايد اجازه دهيم تا كاملا گچ خود را بگيرد و خشك شود؛ و پس از آن شروع به زنگ آميزي آن ها كرد.

نكته اي كه در اين مورد حائز اهميت است اين است كه اگر مي خواهيد نقاشي هاي زيبايي درون حاشيه هاي گچبري شده ذاشته باشيد حتما از نقاشان ماهر در اين زمينه كمك بخواهيد.

source


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.