ژاپن با كمك مايكروسافت اپليكيشن رهگيري كرونا خود را منتشر كرد

دولت ژاپن روز گذشته اپليكيشن رهگيري بيماران مبتلا به بيماري كوويد ۱۹ خود را كه با همكاري مايكروسافت ساخته شده است منتشر كرد.

بسياري از كشورهاي دنيا در حال ساختن اپليكيشن‌هاي بومي براي رهگيري بيماران مبتلا به ويروس كرونا هستند. ژاپن نيز روز گذشته اپ دولتي خود با نام «COVID-19 Contact App» را كه با همكاري مايكروسافت ساخته شده است براي iOS و اندرويد منتشر كرد.

اپليكيشن مذكور براي كار كردن به پلتفرم مشترك توسعه‌داده شده توسط گوگل و اپل وابسته است. اين پلتفرم با استفاده از بلوتوث به كاربران هشدار مي‌دهد كه ممكن است در نزديكي شخصي باشند كه پيش از اين در تماس با افراد مبتلا به بيماري كوويد ۱۹ بوده است.

بنابه اعلام Nikkei دولت ژاپن پس از اينكه از ساخت اپ مشابهي توسط شركتي ژاپني ساكن در توكيو نااميد شد، در ماه مه تعدادي از مهندسان مايكروسافت را به استخدام خود درآورد تا وظيفه‌ي توسعه‌ي اپليكيشن رهگيري كرونا را به‌عهده بگيرند.

بنابه‌ادعاي دولت ژاپن، اپليكيشن رهگيري كرونا در اين كشور كه به‌اختصار COCOA ناميده مي‌شود، مانند ديگر اپ‌هاي مبتني بر پلتفرم مشترك گوگل و اپل اطلاعات شخصي كاربران مانند موقعيت مكاني و شماره‌ي تماس افراد را ذخيره نمي‌كند. درعوض اين اپليكيشن داده‌هاي رمزنگاري شده‌اي را ذخيره مي‌كند كه نشان مي‌دهد فرد به مدت ۱۵ دقيقه يا در فاصله‌ي يك متري با شخصي قرار داشته كه نتيجه‌ي آزمايش ابتلاي ويروس كروناي او مثبت اعلام شده است.

در ماه‌هاي اخير كشورهاي زيادي اقدام به ساخت اپ‌هاي رهگيري كرونا كرده‌اند. ازآنجايي كه API گوگل و اپل دسترسي بسيار محدودي به اطلاعات كاربران مي‌دهد، برخي دولت‌ها درصدد ساخت اپليكيشن‌هاي بومي برآمده‌اند. آلمان پس از تلاش ناموفق براي ساخت سيستمي مشابه، درنهايت به استفاده از پلتفرم گوگل و اپل رضايت داد و انگليس هم به‌تازگي از استفاده از اپ بومي ساخت NHS منصرف شده است.

همه‌گيري ويروس كرونا در ژاپن باتوجه به جمعيت اين كشور تاكنون بسيار محدود بوده است. بنابه آمار رسمي اعلام‌شده توسط منابع دولتي، تا امروز ۱۷٫۶۶۸ مورد ابتلا به بيماري كوويد ۱۹ در ژاپن تشخيص داده شده است كه از اين ميزان ۹۳۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. آمار فوق به‌معني ابتلاي ۱۴۰ نفر در هر يك ميليون نفر است. اين آمار در آمريكا برابر با ۶٫۷۷۹ و در سطح جهان برابر با ۱٫۰۶۰ مورد ابتلا در هر  يك ميليون نفر است.

https://www.zoomit.ir/2020/6/20/359748/japan-covid-19-contact-tracking-app-cocoa-released/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.