انتخاب قاليشويي و مبل شويي با كيفيت به چه عواملي بستگي؟

همانطور كه به نظر ميرسد قاليشويي از اساسي‌ترين اموري است كه همه ما در طول زندگي به آن احتياج داريم و براي رفع اين نياز مي‌بايست اطلاعات كاملي در اين زمينه داشته باشيم.

سايت خدمات آنلاين نكت از جمله سايت هاي مفيد در زمينه معرفي خدمات فني است كه با معرفي بهترين ها كه با شرايط خاص انتخاب مي شوند، به ما براي پيدا كردن شركت هاي مناسب خدماتي ياري مي رساند.

پيدا كردن يك قاليشويي خوب كه در كنار آن انواع خدمات از جمله: مبل شويي، ششستشوي مجدد فرش، لكه بري، ترميم و ... را ارائه دهد كار آساني نيست. معرفي قاليشويي در نكت هميشه با معرفي با كيفيت ترين قاليشويي كه در ساير امور مانند مبل شويي، رفوگري و غيره فعاليت دارد همراه است.

چرا انتخاب يك قاليشويي با كيفيت مهم است ؟

قاليشويي ها با توجه به كيفيت شستشوي فرش و خدمات ديگر و عدم شكايت درجه بندي و اعتبار سنجي مي‌شوند. يك قاليشويي با كيفيت را مي توان به كارخانه يا شركتي نسبت داد كه مشتري بعد از تحويل فرش رضايت كامل از خدمات انجام شده داشته باشد.

فرش ها در عين دوامي كه دارند در مقابل مواد شوينده بسيار آسيب پذير هستند. حال اگر دستگاه هاي شستشوي فرش هم كيفيت مناسبي نداشته باشند، بايد با فرش سالم خداحافظي كنيد. از بين رفتن ريشه هاي فرش و رنگ پس دادن فرش از عواملي است كه ممكن است اتفاق بيوفتد. به همين دليل شما بهتر است كه يك قاليشويي معتبر و با كيفيت را انتخاب كنيد تا از بابت فرش خيال راحت داشته باشيد.

اصول قيمت‌گذاري در يك قاليشويي معتبر چگونه است؟

 ممكن است شما هم زماني كه با چند قاليشويي تماس مي‌گيريد با قيمت‌هاي متفاوتي مواجه شويد كه هر كدام دلايل خاص خود را به دليل بالا بودن يا پايين‌تر بودن قيمت خدمات خود نسبت به ساير رقبا خواهند داد.

اما نكته بسيار مهم و حائز اهميتي كه يك كارخانه شستشوي فرش خوب و معتبر به آن پايبند است، تعرفه قاليشويي بر اساس نرخ مصوب اتحاديه مي‌باشد. پس دقت داشته باشيد كه هيچ دليلي مبني بر كاهش يا افزايش هزينه‌ها موجه نمي‌باشد. بهترين قاليشويي هميشه بر مبناي تعرفه اعلام شده از اتحاديه مبلغ خدمات را دريافت مي كند. در صورت پرداخت هزينه خارج از مبلغ اعلام شده اتحاديه حتما مورد را به اتحاديه اطلاع دهيد.

نمونه‌هايي از پاسخ پرسنل كارخانه‌هاي قاليشويي زماني كه از آن‌ها دليل نامعقول بودن قيمت شستشوي فرش و يا مبل و ... را نسبت به رقبا ميخواهيم عبارتند از:

دليل گران بودن: شستشوي ويژه يا vip، استفاده از متخصصين مجرب و دستگاه‌هاي پيشرفته
دليل ارزان بودن: عدم تبليغات و منصف بودن ما نسبت به رقبا

اما هيچكدام از اين موارد قابل قبول نيست. همانطور كه ميدانيد هر يك از خدمات قاليشويي كه در بالا به آنها اشاره شد مي‌تواند داراي قيمت خاصي باشد اما همه آنها از جانب اتحاديه صنف قاليشويان مشخص و مقرر مي‌شود.

به اين نكته بسيار دقت داشته باشيد كه نوع و جنس فرش‌ها نيز تعيين كننده هزينه شستشوي آن‌ها مي‌باشد به اين صورت كه براي شستن فرش‌هاي دستباف نمي‌توانند قيمتي را از پشت تلفن به شما بدهند بلكه بايد توسط كارشناسان ديده شود و سپس قيمت نهايي داده شود.

چرا بايد فرش‌ها را به قاليشويي برد؟

 تقريبا همگي براي داشتن وقت بيشتر ترجيح مي‌دهيم تا كار شستشوي فرش را به كارخانه‌ها بسپاريم. اما يكي از مهمترين دلايلي كه بايد به آن توجه بسيار زيادي داشت، صرفه جويي در مصرف آب مي‌باشد. اگرچه ممكن است شما داراي خانه‌هاي ويلايي باشيد اما بهتر است قاليشويي را به دست متخصصين آن بسپاريد تا در اسرع وقت و بدون دردسر و آسيب به بافت فرش‌ها، آن را تحويل بگيريد.

از طرفي هماهنطور كه قبلا هم ذكر شد، قالي و رنگ يك آميزه هنري است و در مقابل مواد شوينده بسيار حساس است. شما نمي توانيد با هر ماده شوينده اي يك فرش خاص را شستشو دهيد. بسياري از مواد شوينده باعث در هم ريختگي رنگ فرش مي‌شوند و بعضي از مواد هم ممكن است باعث زبر شدن بافت فرش و در صورت تكرار باعث فرسودگي زودتر آن مي شوند.

داشتن دستگاه‌هاي استاندارد و به روز
متخصصين مجرب جهت رفوگري، لكه‌بري و ترميم فرش
برخورد محترمانه كليه كادر خدماتي نسبت به مشتري
جلب رضايت مشتري در صورت عدم انجام صحيح و به موقع امور
عدم هرگونه آسيب به فرش و مبل
ارائه كليه خدمات به صورت حرفه‌اي
تعيين دقيق زمان رفت و برگشت محصول
پيگيري سريع و به موقع پرسنل نسبت به امور مشتري
رعايت بهداشت در طول پروسه قاليشويي

بهترين قاليشويي از نگاه مردم

 همه ما به‌دنبال هزينه‌اي معين و خدماتي گسترده و استاندارد از جانب كارخانه‌هاي قالي شويي مي‌باشيم. اما اين خدمات گسترده و استاندارد شامل چه مواردي مي‌شود؟

به طور كلي رعايت كليه امور بالا در برخي از قاليشويي‌ها سبب شده است كه هر ساله افراد با خيال آسوده به همان جاي هميشگي كار شستشوي فرش خود را بسپارند.

مبل شويي در كنار قاليشويي چطور در نظافت منزل و شركت تأثيرگذار است؟

تميز كردن مبل‌ها يكي از امور ضروري براي خانه و محل كار مي‌باشد. زيرا مبل‌ها جزء اشيايي محسوب مي‌شوند كه در صورت عدم رسيدگي به آن‌ها دكوراسيون خانه يا شركت چهره نامناسبي را به خود مي‌گيرد. پس با توجه به اهميت موضوع بايد به دنبال شركت ارائه دهنده خدمات مبل شويي در منزل باشيد.

اينكه چگونه بايد به اين امر اقدام كرد بسيار آسان است! پرسنل قاليشويي به خانه و يا محل كار شما مي‌آيند و با استفاده از دستگاه‌هاي مخصوص مبل شويي به نظافت آن‌ها مي‌پردازند. دستگاه هاي مبل شويي به گونه اي طراحي شده اند كه پرسنل يك شركت قاليشويي كه خدمات مبل شويي هم ارائه مي‌دهد بدون جابه‌جايي مبل ها و در محل شما اقدام به شستشوي مبل ها مي كنند.

شستشوي مبل‌ها با دستگاه هاي اتوماتيك مي تواند نماي ظاهري مبل را به كلي تغيير دهد. شما بدون هيچ تغيير در ظاهر فضاي خود در كمتر از چند ساعت مبل‌هايي تميز خواهيد داشت.

مبل ها نيز مانند فرش ها بايد توسط متخصص امر مبل شويي بررسي شوند. اگر مبل‌ها به صورت يك تكه باشند هزينه كمتري از شما دريافت مي‌شود، اما اگر مبل‌ها داراي نشيمن جدا باشد و يا داراي قسمت هاي جداگانه زيادي باشند، هزينه مقداري بيشتر خواهد شد.

توجه داشته باشيد كه مبل شويي براي مبل‌هاي گران‌قيمت حتما به صورت ويژه‌اي انجام مي‌گيرد و بسته به تعداد مبل‌ها زمان شستشو مشخص مي‌شود كه بين 2 تا 3 ساعت به طور متوسط مي‌باشد.

چه زماني براي مبل شويي اقدام كنيم؟

به خاطر داشته باشيد كه براي اقدام به مبل شويي بهتر است زماني را انتخاب كنيد كه بتوانيد به طور كامل بر روي آن نظارت داشته باشيد و براي چندين ساعت از مبل‌ها استفاده نكنيد تا كاملا خشك شوند.

اگر براي تعطيلات نوروز مي‌خواهيد اقدام به شستشوي مبل‌ها كنيد بهترين كار اين است كه حدوداً از يك ماه و نيم قبل دست به كار شويد تا با شلوغي‌هاي آخر سال مواجه نشويد.

هميشه در نظر داشته باشيد كه بهترين زمان براي از بين بردن لكه هاي همان لحظه ريخته شدن لكه است. لكه هاي قهوه، خون، نسكافه و غيره مواردي هستند كه بايد همان لحظه پاك شوند تا به خورد پارچه و يا فرش نروند. اگر لكه اي روي فرش يا مبل خود داريد كه مدت زيادي از آن مي گذرد حتما با مسئولين مطرح كنيد تا در صورت نياز از مواد مخصوص براي لكه بري استفاده كنند. بعضي از لكه ها با برخورد آب تثبيت مي شوند.

تمام آنچه در اين مطلب گفته شد براي راهنمايي جهت يافتن يك قاليشويي معتبر از شركت معتبر كه امكان ارائه خدمات مبل شويي هم داشته باشد، بود. پس در انتخاب خود دقت نماييد و سعي كنيد در دام كلاهبرداران و افراد سودجو نيافتيد.

https://www.javann.ir/004DBC

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.