برترينها: مدت زيادي است كه مشتريان براي به دست آورن اطلاعاتي مانند ساعت كاري و پيدا كردن آدرس دفتر شركت موردنظر خود به وب سايت آنها سر ميزنند. پيشرفتهاي اخير در استفاده از گوشيهاي همراه، شبكههاي اجتماعي و خريدهاي آنلاين باعث شده است كه مشتريان بسيار عميقتر محتواي وب سايتها را جست وجو كنند.
سرپرست بخش بازاريابي توضيح ميدهد كه از آن جايي كه مشتريان به صورت آنلاين به اطلاعات محصولات و شركتها دسترسي دارند، آنها اين قدرت و انتظار را دارند كه به طور رو در رو با شركتها معامله كنند. پس محتواي جذاب براي يك وبسايت از اين منظر امري مهم و كاملا حياتي است.
شركتهايي كه در اين عصر جديد با مشتريان قدرتمند خود محصولاتشان را بازاريابي ميكنند، نبايد اهميت محتواي جذاب، واضح و مرتبط را در وب سايت خود دست كم بگيرند. محتواي جذاب و عالي يك وب سايت علاوه بر فراهم آوردن اطلاعات ضروري در مورد محصولات، براي افزايش سطح رضايت مشتريان نيز مورد استفاده قرار ميگيرد. شركتهايي كه در اين كار حرفهاي هستند، با صحبت كردن با مصرف كنندگان به اين هدف دست پيدا ميكنند.
بدون داشتن محتواي جذاب و مدرني كه مشتريان را به جنب و جوش بيندازد، شركتها به چشم مشتريان، خودشان را بي اعتبار و قديمي نشان ميدهند. محتواي جذاب حاوي تكنيكهاي بازاريابي هستند كه با مشتريان قدرتمند ارتباط برقرار ميكنند. اين تكنيكها شامل موارد زير هستند:
به سوالاتي كه به سبك زندگي مشتريان مربوط هستند پاسخ دهيد
بايد بپذيريم آن دوراني كه مشتريان با اطلاعات محدودي در مورد محصولات پيش رويشان، وارد فروشگاهها ميشدند گذشته است. امروزه مشتريان خودشان را از طريق اينترنت آموزش ميدهند، تعداد كمي از مشتريان به صفحهي سوالات متداول در مورد اين كه اين محصول چگونه ميتواند نيازهاي زندگيشان را برآورده كند سر ميزنند. بلكه به جاي اين، مشتريان نقدهاي متعصبانه و شبكههاي اجتماعي را انتخاب ميكنند و به حرفهاي رقيبان و افراد بدون تخصص توجه ميكنند.
طبق اطلاعات منتشر شده توسط موسسهي بازاريابي محتوا، شركتها بايد محتوايي توليد كنند كه از قبل تشخيص دهد مشتريان چه پرسشهايي ممكن است داشته باشند و به آنها پاسخ دهد. براي اكثر شركت ها، داشتن محتواي جذاب براي وبلاگها و مقالهها فرصتهايي هستند كه بتوانند با آن به پرسشهاي معمول مشتريان پاسخ دهند و تخصص شركت در اين زمينه را به رخ بكشند.
الگو گرفتن از روش توليد محتواي شركت خارجي Just Sleeper
Just Sleeper يكي از شركتهاي بزرگي است كه تشك و بالشت ميفروشد. مشتريان آنها معمولا در مورد پيدا كردن بالشتي براي درد گردن در اينترنت جستجو ميكنند. با پيش بيني اين پرسش، وب سايت اين شركت مقالهاي مرتبط را نوشته است.
مشتريان قدرتمند امروزي ميدانند كه فرآيندهاي توليد در همهي شركتها يكي نيستند. فوربز بيان ميكند كه اين امر مشتريان را به سمت در نظر گرفتن بازار جهاني سوق ميدهد. در همان زمان، مشتريان چيز خيلي زيادي در مورد فرآيند توليد نميدانند؛ اما دوست دارند فكر كنند كه خودشان كنترل را به عهده دارند. محتواي وب سايت شما به دانش مشتريانتان اعتبار ميبخشد؛ در حالي كه به آنها اين توانايي را ميدهد تا فرآيند را تحت تاثير قرار دهند.
بسياري از شركتها در مورد محتواي جذاب وب سايتهاي خود فرآيند توليد را به مشتريان شان شرح ميدهند. با استفاده از اين توضيحات دقيق، آنها اطلاعاتي كه به مشتريان نشان ميدهد نقش شان در شخصي سازي محصول چيست را به آنها ارائه ميدهند.
روش توليد محتواي شركت طراحي بند و تسمه ۴inLanyard
شركت طراحي بند و تسمه ۴inLanyard كه محصول و روش توليد به خصوصي دارد، در وب سايت خود با توليد محتواي جذاب و جلوههاي گرافيكي، مشتريان را قدم به قدم با فرآيند كاري شان آشنا ميكند. اين شركت به مشتريان توضيح ميدهد كه آنها چطور ميتوانند بندهاي مورد نياز خود را شخصي سازي كنند؛ همچنين تلاش ميكند اطمينان حاصل كند كه مشتري از نتيجه راضي است.
راهنماي خريدار كه محصولات را از همهي جوانب با هم مقايسه ميكند
در IBM يكي از رازهاي بازاريابي كه به كارمندان آموخته ميشود، به دست آوردن حس اعتماد مشتريان است. مشتريان به دنبال رابطه با شركتهايي هستند كه از نظر آنها شفاف و رو راست هستند. هر دوي اين ويژگيها نشانگر قابل اعتماد بودن شركت هستند. بسياري از شركتها با ارائه دادن مقايسههاي شفاف بين محصولات خود و محصولات ديگر شركتها اعتماد مشتريان را جلب ميكنند.
مقايسه زماني كه دو محصول مشابه هم نيستند، يا زماني كه محصولي كه آن را بازاريابي ميكنيد از محصول رقيب ضعيفتر است روش موثري نيست. اما در بسياري از مواقع شفافيت شما به مشتريان نشان ميدهد كه محصول شما تا چه حد واجد شرايط و با كيفيت است. همين طور از آن جايي كه مقايسه نشان ميدهد كه شركت شما چيزي براي پنهان كردن ندارد، يك توليد محتواي جذاب و مقايسهاي ميتواند شما را برندهي رقابتهاي خيلي نزديك كند.
روش توليد محتواي شركت مخابراتي Sprint
شركت مخابراتي Sprint اخيرا در يك كمپين تبليغاتي هوشمندانه توانسته است با مقايسه، محصول خود را در مقابل رقيبانش به اثبات برساند. جدولي كه شركت Sprint تهيه كرده است نشان ميدهد كه سرويسهاي اين شركت چه مزايايي نسبت به سرويسهاي مشابه شركت رقيب AT&T دارند. اين مقايسه باعث ميشود كه شركت Sprint قابل اعتمادتر و شفافتر به نظر بيايد؛ در حالي كه اين شركت همين طور كيفيت و به صرفه بودن محصولات خود را تبليغ ميكند.
گرافيك و داستانهايي كه در شبكههاي اجتماعي قابل به اشتراك گذاري هستند
يكي از نتيجههاي قدرت دادن به مشتريها اين است كه راحتي مشتري باعث ميشود كه شما براي بازاريابي به سبك جديدي نياز داشته باشيد. هر چقدر هم كه محتواي جذاب و موثري نوشته باشيد، ديگر نميتوانيد از پاراگرافهاي طولاني استفاده كنيد؛ زيرا مشتريها ترجيح ميدهند هنگام تحقيق آنلاين در مورد محصولات، نگاه مختصري به جملههاي كوتاه بيندازند. همين طور محتواي وب سايتي كه خواندن آن براي كاربران ساده باشد، به اشتراك گذاشتن آنها را در شبكههاي اجتماعي براي مشتري به مراتب سادهتر ميكند. اين كار هم براي شما و هم براي مشتري اثر بخش است.
براي توليد يك محتواي جذاب كه قابليت به اشتراك گذاري داشته باشد شركت شما بايد:
- نكات را به طور خلاصه توضيح دهد
- از bullet point استفاده كند
- جلوههاي گرافيكي در متن قرار دهد
- بخشي از فضاي وب سايت را خالي بگذارد
- داستانهاي جذاب تعريف كند
- تا جايي كه ميتواند روي مشتري تمركز كند، نه فقط محصول!
روش توليد محتواي شركت Dove
شركت Dove كه محصولات آرايشي و بهداشتي توليد ميكند، توانايي بالايي در توليد محتواي اينترنتي ويديويي پيدا كرده است كه مشتريان عاشق به اشتراك گذاري و حمايت از آن هستند. ويديوهاي آنها در اينترنت دست به دست ميچرخند و با بالا بردن آمار بازديد وبسايتشان كسب و كارشان را توسعه ميدهند.
مطالب آموزشي مرتبط
براي بسياري از مشتريان قدرتمند، سرويس يك مرحلهاي اهميت بالايي دارد. اگر يك شركت روش استفاده از محصول را توضيح دهد، در وقت مشتري صرفه جويي كرده و از بي حوصله شدن او جلوگيري ميكند. بسياري از شركتها محتوايي تحت عنوان «ويديو آموزشي» يا «نحوه استفاده از محصول» براي مشتريان خود در وبسايتشان قرار ميدهند.
اين ويديوها معمولا حاوي توصيهها و روش استفاده از محصولات هستند. حتي اگر مشتريان واقعا به قصد يادگيري استفاده از محصولات از اين ويديوها استفاده نكنند، وجود اين ويديوها نشان دهندهي اعتبار شركت است و سطح رضايت مشتريان را بالا ميبرد. مطمئن باشيد كه هزينهي سرمايه گذاري روي اين ويديوهاي آموزشي سريعا به شما باز ميگردد.
روش توليد محتواي شركت توليد كفپوش لمينت
كفپوش لمينت محصولي پر طرفداري است و گزينهي خوبي براي مشتريان قدرتمندي است كه دوست دارند اين كفپوشها را خودشان نصب كنند. اما ندانستن روش انجام اين كار ممكن است آنها را بترساند. به همين خاطر شركت Bullet Tools كه توليد كنندهي كفپوش لمينت است، در وبسايت خود ويديوهايي آموزشي براي مشتريان ارائه ميدهد و همين موضوع تا حد قابل توجهي در ميزان فروش و موفقيت اين برند تاثيرگذار بوده است.
پس اگر شما هم ميتوانيد از اين شركتهاي موفق خارجي الگوبرداري كنيد و برند خودتان را به يك برند معتبر و پر فروش تبديل كنيد، روي توليد محتواي جذاب براي وب سايتهاي خود سرمايه گذاري كنيد. موفق باشيد.
منبع: lifehack
- سه شنبه ۱۴ خرداد ۹۸ ۱۵:۰۱ ۴۰ بازديد
- ۰ نظر