گروه جامعه: زماني كه شما وارد يك محيط اداري مي شويد در نگاه اول دكوراسيون داخلي آن شركت و يا سازمان به چشم مي آيد. داشتن يك دكوراسيون داري شيك و زيبا مستلزم رعايت نكات ظريفي مي باشد كه در اين مقاله به آن اشاره خواهيم كرد.
به طور كلي طراحي دكوراسيون داخلي به دو دسته طراحي باز و طراحي بسته تقسيم مي شود. طراحي دكوراسيون داخلي بسته شامل پارتيشن ها و ديوار ها مي باشد كه در واقع محيط اداره و يا شركت را به قسمت هاي مختلف تقسيم مي كند اما طراحي دكوراسيون باز كه بين افراد جوان بسيار پر طرفدار مي باشد به صورتيي است كه همه همكاران به راحتي باهم در ازتباط مي باشند و از ديوار و پارتيشن به صورت بسيار محدود استفاده شده است.
در طراحي دكوراسيون اداري جديد هزينه هاي زيادي وجود دارد ولي مي توانيم با چند كار ساده اين هزينه ها را كاهش دهيم.
- به جاي خريد درب جديد درب چرمي بسازيد، درب قديمي خود را به در چرمي جديد ولي با هزينه كم تبديل كنيد.
به جاي خريد مبل جديد تعمير مبل، مبل خود را تعمير كنيد. تعمير مبل هزينه هاي شما را كاهش خواهد داد.
در ادامه همراه باشيد تا با اين روش ها بيشتر آشنا شويد.
راه كار هاي ساده براي داشتن دكوراسيون داخلي بهتر با كمترين هزينه؟
1.استفاده از نورپردازي يكي از مهمترين نكات براي داشتن دكوراسيون داخلي زيبا، نورپردازي مي باشد. به طور كلي نورپردازي در دكوراسيون داخلي به 4 دسته تقسيم مي شود:
- نورپردازي تاكيدي: كه براي جلب توجه افراد بخش مخصوصي را نورپردازي مي كنند.
نورپردازي عمومي: كه براي روشنايي تمام فضا مورد استفاده قرار مي گيرد.
نورپردازي تزئيني: كه براي زيباتر جلوه دادن فضاي شركت ها در بخش هاي مورد نظر استفاده مي شود.
نورپردازي وظيفه اي: كه براي روشن كردن سطوح كار مورد استفاده مي باشد.
پس يراي داشتن يك دكوراسيون داخلي بي نظير هيچگاه از نورپردازي ها چشم پوشي نكنيد!
2.استفاده از رنگ هاي متناسب: رنگ متناسب نيز يكي از عوامل مهم براي داشتن دكوراسيون جذاب و چشم نواز مي باشد. منظور از رنگ متناسب در واقع متناسب بودن رنگ با رنگ ارگان يا سازمان مي باشد. به اين منظور كه اگر شما داراي ارگاني هستيد كه از رنگ خاصي تشكيل شده است مي بايست در رنگ آميزي دكوراسيون داخلي حتما از آن رنگ استفاده كرد. اما اگر از رنگ سازماني خاصي برخوردار نيستيد مي بايست متناسب با شغل و حرفه خود و افرادي كه در آن مكان رفت و آمد دارند، رنگ مورد نظر را انتخاب كرد.
3.استفاده از مبلمان اداري: مبلمان اداري درواقع نياز هر شركت و يا سازماني مي باشد. انتخاب مبلمان اداري متناسب جلوه ويژه اي به دكوراسيون داخلي خواهد بخشيد كه شامل ميز اداري، صندلي اداري، ميز منشي، پارتيشن، قفسه كتاب، ميز مديريت، صندلي مديريت، صندلي كنفرانس و ... خواهد شد. رعايت ارگونوميك بودن مبلمان اداري نيز بر كارايي پرسنل و كاركنان مي افزايد كه امري بسيار مهم مي باشد. گياها در كنار در چرمي چه تاثير خواهند داشت؟
4.استفاده از گياهان: اگر به دنبال راهي كم هزينه براي داشتن يك دكوراسيون داخلي زيبا هستيد مي توانيد از گياهان استفاده كنيد و طراوت و شادابي را به محيط و خودتان هديه دهيد. از جمله گياهان مناسب براي دكوراسيون داخلي مي توان به گياه پيچك، درخت اژدها، گياه عنكبوتي، گياه آلوئه ورا، گياه بامبو، انواع كاكتوس و ... اشاره نمود.اما يكي از راه هاي پيشنهادي ديگر براي داشتن دكوراسيون داخلي متفاوت در چرمي مي باشد كه در ادامه مقاله به آن مي پردازيم:
در چرمي يكي از وسايلي است كه امروزه طرفداران زيادي پيدا كرده و اكثر مديران براي طراحي دكوراسيون داخلي خود از آن استفاده مي كنند.
از آن جايي كه براي داشتن يك در چرمي مي بايست هزينه زيادي تقبل كرد به شما پيشنهاد مي كنيم از تبديل درب چوبي قديمي به در چرمي جديد استفاده كنيم.
فراموش نكنيد در صورتي كه درب قبلي شما از جنس چوب باشد مي توانيد اين تبديل را انجام دهيد؛ زيرا براي تبديل بايد از mdf 6 استفاده شود كه تنها در صورت چوبي بودن درب قديمي اين عمل انجام مي پذيرد. بهترين نوع mdf مصرفي در تبديل به در چرمي نوع 6 آن مي باشد و بايد هنگام اقدام از استادكار اطمينان حاصل نماييد كه از اين نوع استفاده خواهد كرد.
با چه روشي يك در چرمي با كيفيت و كم هزينه در دكوراسيون داخلي داشته باشيم
آيا مي خواهيد دو طرف درب را چرمي كنيد يا فقط يك طرف آن را؟ درب شما داراي چه ابعادي مي باشد؟
كه به وضوح اين موارد در تعيين قيمت تاثير گذار مي باشد.
يكي از مواردي كه باعث زيبايي در چرمي مي باشد استفاده از سوزن هاي گل ميخ مي باشد كه در طرح هاي مختلف بسته به طراحي استادكار، زده مي شوند و زيبايي در چرمي را دو چندان مي كنند.
جنس چرم مناسب ترين نوع روكش براي درب چرم مي باشد كه مي توان در سال هاي بيشتري از آن استفاده كرد اما روكش هاي پارچه اي اصلا براي اين كار مناسب نيستند و بيشتر در معرض آسيب مي باشند.
در چرمي علاوه بر عايق صدا بودن، عايق حرارتي نيز مي باشد و همچنين مي توان آن را به درب آكوستيك تبديل كرد.
همانطور كه در بالا اشاره شد يكي از مواردي كه در طراحي دكوراسيون داخلي نق به سزايي دارد استفاده از مبلمان اداري متناسب با سازمان و يا حرفه خود مي باشد. يكي از زير شاخه هاي مبلمان اداري مبل اداري مي باشد كه امروزه لازمه هر شركت و سازماني مي باشد. اما به دليل نوسانات قيمت بازار و هزينه هاي زياد براي خريد مبل اداري پيشنهاد مي كنيم به هزينه تعمير مبل بپردازيد و با صرف هزينه اي كمتر داراي مبل هايي جديد و نو باشيد.
شما مي توانيد در صورت داشتن مبل هايي قديمي اقدام به تعمير مبل كنيد و مبل هاي محل كار و يا منزل خود را به مبل هايي جديد تبديل نماييد.
چه نكته هايي بايد در زمان هزينه تعمير مبل به آن اشاره كرد؟
رويه كوبي و تقويت كلاف مبل پرهزينه ترين مراحل در تعمير مبل مي باشند.
اطمينان حاصل كنيد كه كلاف يا بدنه مبل شما ارزش تعمير را دارد و سپس اقدام به تعمير مبل نماييد.
براي انتخاب رويه مبل مي توانيد به مراكز خريد پارچه مبلي كه در يافت آباد، بازار بزرگ، خيابان وليعصر(ع)، خيابان زرتشت و ... مراجعه نماييد و يا انتخاب را به تعميركار بسپاريد.
اگر خود مي خواهيد پارچه مبلي را انتخاب كنيد حتما از تعميركار جنس و نوع پارچه متناسب با مبل خود را پرس و جو كنيد سپس اقدام به خريد نماييد.
قبل از اقدام به تعمير حتما نمونه كار تعميركار را مشاهده نماييد تا نسبت به تميزكاري و دوخت مرتب پارچه مبل مطمئن شويد.
بهترين نوع فوم مورد استفاده در تعمير مبل فوم سرد مي باشد.
هيچگاه در روزهاي پاياني اسفند ماه براي تعمير مبل اقدام نكنيد زيرا به دليل حجم بالاي كار نتيجه مطلوب را نميگيريد.
منبع: baharnew
- دوشنبه ۲۷ اسفند ۹۷ ۱۵:۵۵ ۱۸ بازديد
- ۰ نظر