كاغذ ديواري يا رنگ ساختمان؟

ارايه اطلاعات و خدمات مشاغل ايران

كاغذ ديواري يا رنگ ساختمان؟

مقايسه كاغذ ديواري با رنگ ساختمان

يكي از دغدغه هايي كه همه ما هنگام تغيير دكوراسيون خانه با آن مواجه مي شويم پاسخ به اين سوال است كه كاغذ ديواري يا رنگ ساختمان ؟ كدام بهتر است؟!
براي پاسخ به اين پرسش نكت قصد دارد در اين مقاله به مقايسه كاغذ ديواري و رنگ ساختمان بپردازد تا شما را براي انتخاب گزينه اي مناسب ياري رسانيم.

مقايسه كاغذ ديواري و رنگ ساختمان

1- كاغذ ديواري يا رنگ، كدام ارزان تر است؟

كاغذ ديواري يا رنگ ، كدام يك از لحاظ هزينه مقرون به صرفه و ارزان تر است سوالي كه در مرحله اول به ذهن خيلي از ما خطور مي كند. بايد بگوييم كه امروزه به دليل تنوع جنس و كيفيت مي توان خريد كاغذ ديواري با قيمت مناسب حتي كمتر از رنگ هاي ساختماني را انتخاب كرد و به منزل يا محل كار خود جلوه اي متفاوت از طرح هاي زيبا كاغذ ديواري بخشيد.

2- دوام كاغذ ديواري يا رنگ ساختمان،كدام بيشتر است؟

نكته ديگري كه لازم است به آن اشاره كنيم دوام و طول عمر كاغذ ديواري يا رنگ ساختمان مي باشد. بايد متذكر شويم كه با پيشرفت تكنولوژي و توليد كاغذ هاي ديواري در زمينه رعايت استاندارد كيفيت، دوام و طول عمر كاغذ ديواري بسيار بيشتر از رنگ مي باشد. توجه كنيد كه رنگ ساختمان پس از مدتي دوده و گرد و غبار را به خود مي گيرد و نماي اتاق را بسيار بد جلوه مي دهد و مجبور به هزينه اضافي بابت بازسازي دوباره رنگ ساختمان مي شويد.

3- تنوع كاغذ ديواري يا رنگ ساختمان، كدام بهتر است؟

همانطور كه پيداست تنوع كاغذ ديواري هم از لحاظ رنگ و هم از لحاظ طرح صد ها برابر بيشتر از رنگ و نقاشي ساختمان مي باشد. در نظر بگيريد همه افراد با هر نوع سليقه اي مي توانند طرح مورد نظر خود را از بين كاغذ هاي ديواري انتخاب كنند و پس از نصب از آن لذت ببرند.. اما اگر شما فردي هستيد كه از طرح هاي شلوغ احساس خوشايندي نداريد و ديوار هاي ساده را ميپسنديد رنگ ساختمان گزينه اي بسيار مناسب براي شما خواهد بود.

4- نظافت و شست و شوي كداميك راحت تر مي باشد؟

نظافت خانه يكي از دغدغه خانم ها در هر خانه اي مي باشد اما بايد به اين نكته اشاره كنيم كه هم رنگ ساختمان از نوع روغني و … كه در مقاله نقاشي ساختمان نيز به آن ها اشاره شد، و هم كاغذ ديواري كه به انواع آن در مقاله كاغذ ديواري اشاره كرديم قابل شست و شو و نظافت مي باشند. پس با انتخاب درست هر يك از اين دو دسته مشكلي در نظافت آن ها بوجود نمي آيد.

5- براي بزرگنمايي فضا كاغذ ديواري يا رنگ ساختمان؟

در پاسخ به اين سوال بايد بگوييم كه رنگ يا نقاشي ساختمان بسيار مناسب تر مي باشد زيرا به دليل براق بودن رنگ ها و همچنين توانايي منعكس كردن نور توسط رنگ، باعث مي شود كه خانه يا محل كار شما بزرگتر به نظر برسد. البته كاغذ ديواري در طرح هاي ساده نيز وجود دارد اما جالب است كه بدانيد كاغذ ديواري خاصيت جذب نور را دارد و نميتواند نور را منعكس كند پس در بزرگنمايي خانه خود بهتر است از رنگ هاي براق استفاده كنيد.

6- مدت زمان و سهولت كداميك در اجرا بيشتر مي باشد؟

همانطور كه در مقاله كاغذ ديواري به آن اشاره شد سهولت و مدت زماني كه براي نصب كاغذ ديواري در نظر گرفته مي شود به مراتب بسيار كمتر از رنگ و نقاشي ساختمان مي باشد. فارغ از اذيت شدن و سر درد هاي ناشي از بوي رنگ، براي نصب كاغذ ديواري ديگر نيازي به جمع كردن وسايل و لوازم خانه يا محل كار نيست و مي توان پس از نصب آن ها وسايل را سر جاي خود قرار داد.

7- براي پوشش كامل ترك ها كاغذ ديواري يا رنگ ساختمان؟

در اين مورد نيز بايد گفت كه كاغذ ديواري مخصوصا كاغذ ديواري هايي كه داراي طرح هاي شلوغ تري هستند بهترين گزينه مي باشند و مي توانند آسيب ها و ترك هاي موجود بر روي ديوار ها را به خوبي پوشش دهند. البته در رنگ و نقاشي ساختمان نيز با رعايت زير كاري مناسب و بتونه كاري مي توان اين مسئله را حل كرد كه مقداري زمان گير خواهد بود.

تركيب كاغذ ديواري و رنگ ساختمان:

اگر شما جزء آن دسته از افراد هستيد كه هنوز نتوانسته ايد تصميم بگيريد كه كاغذ ديواري بهتر است يا رنگ ساختمان؟! بايد به شما بگوييم كه مي توانيد از تركيب هر دو استفاده كنيد اما براي اين كار بايد از افراد كاردان و حرفه اي استفاده كنيد تا نهايت دقت و ظرافت را در پياده سازي طرح مورد نظر شما داشته باشند.

نتيجه گيري:

در زير براي شما عزيزان جدولي را تهيه كرديم تا بتوانيد در يك نگاه در مورد كاغذ ديواري يا رنگ نتيجه گيري كنيد؛ و به آنچه بيشتر به آن “احتياج” داريد و متناسب با “نياز” شما مي باشد به سادگي پي ببريد و يك انتخاب درست براي تغيير دكوراسيون فضاي خود داشته باشيد:

جدول مقايسه كاغذ ديواري و رنگ ساختمان

همچنين شما عزيزان مي توانيد براي تغيير دكوراسيون منزل خود در صورت نياز به تعمير مبل و يا خريد انواع مبل روي اين كلمات كليك كنيد و مطالب و راهنمايي ها ي گروه نكت را در اين زمينه مطالعه كنيد; تا قبل از تعمير و يا خريد مبل اطلاعات كافي در اين زمينه را به دست آوريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.