قاليشويي هاي معتبر هنگام شستشوي فرش دستباف و ماشيني چگونه عمل مي كنند؟

هميشه نوع شستشوي فرش دستبافت و ماشيني با يكديگر متفاوت مي باشد؛ و از آنجايي كه نوع بافت و نخ هاي موجود در برخي فرش هاي دست باف بسيار ظريف و گران قيمت مي باشد پس بهترين كار اين است كه به يك قاليشويي حرفه اي اعتماد كنيم تا كار قاليشويي را انجام دهد.
در ادامه به همه موارد مهمي كه شما و همچنين پرسنل و مديريت قاليشويي مي بايست رعايت كند اشاره خواهيم داشت.
  • شستشوي فرش دستباف كار هر كسي نيست پس خودتان دست به كار نشويد و آن را به قاليشويي معتبر بسپاريد.
  • براي اقدام حتما با قاليشويي هايي كه از استادكاران مجرب و حاذق برخوردار مي باشند تماس بگيريد.
  • حتما نوع بافت فرش خود را به طور دقيق به اطلاع برسانيد.
  • اگر فرش دستباف شما رنگ مي دهد حتما ضمن اقدام به استادكار اطلاع دهيد.
  • سعي كنيد فرش هاي خود را به طور مرتب تميز كنيد.
  • هيچگاه از مواد شوينده غير مجاز و متفرقه براي تميز كردن فرش استفاده نكنيد.
  • و …

دقت داشته باشيد كه اگر خودتان به شستشوي فرش دستباف ويا شستشوي فرش ماشيني پرداختيد حتما اجازه دهيد تا كاملا خشك شود سپس از آن استفاده كنيد زيرا نم و رطوبت در بافت فرش سبب پوسيگي آن مي شود و پس از مدتي فرش را با آسيب هاي جدي مواجه مي كند.

امروزه بسياري از كارخانه ها و شركت هاي قاليشويي در سطح شهر فعاليت مي كنند كه با ادعاي خود در زمينه شستشوي فرش دستباف به صورت تخصصي، متاسفانه دست به اقدامات جبران ناپذيري مي زنند و با آوردن بهانه هاي متعدد تنها نارضايتي و هزينه مجدد براي خريد فرش جديد را به مشتري تحميل مي كنند.

پس گول تبليغات با نرخ پايين را نخوريد و آگاهانه عمل كنيد!

 هنگام شستشوي فرش دستباف دقت داشته باشيد كه نرخ ها بسيار متفاوت است؛ به اين منظور كه براي فرش هاي دستباف گل ابريشم، زمينه ساده، زمينه كرمي و يا لاكي قيمت ها مختلف است.

حتي هنگامي كه با قاليشويي تماس مي گيريد و در درخواست شستشوي فرش دستباف داريد اولين سوالي كه از شما مي پرسند اين است كه فرش ما بافت كدام شهر مي باشد؟

كه بسته به نوع بافت باز هم قيمت ها متفاوت است.

راستي يادتان باشد كه براي اقدام به شستشوي فرش دستباف كارشناسان قاليشويي به منزل شما مي آيند و با بررسي كردن نوع فرش شما، ميزان آلودگي، آسيب ديدگي و … تعيين مي كنند كه ميزان هزينه اي بايد پرداخت شود.

آگاه باشيد كه ارائه اين خدمات از سوي كارخانه ها رايگان مي باشد و هيچ گونه هزينه اي نبايد پرداخت.

نكته مهم: اگركارشناسان  براي شستشوي فرش خواستار ارسال عكس از فرشتان بودند هيچ گاه اين كار را انجام ندهيد؛ زيرا تنها با لمس كردن فرش و ديدن بافت فرش و لكه ها از نزديك مي توانند قيمت نهايي را بدهند.

در غير اين صورت قيمتي كاذب به شما مي گويند و در نهايت هنگام تسويه فاكتوري با قيمتي بيشتر به شما مي دهند و دلايلي همچون سختي از بين بردن لكه هاي فرش، رنگ دادن فرش و اقدامات لازم براي از بين بردن رنگ دهي فرش و … برايتان مي آورند و شما را در عمل انجام شده قرار خواهند داد.

 

گروهي از افراد با برپا نمودن دفتر كار و ترفندهاي جذب مشتري و انجام يك سري از تبليغات به راحتي فرش هاي ماشيني و دستباف شما را به عنوان شستشو مي گيرند و پس از مدتي دفتر كار را خالي مي كنند و با فرش ها محل را ترك مي كنند.

دقت داشته باشيد كه اگر خودتان قصد داريد به شستشوي فرش ماشيني در منزل بپردازيد حتما برچسب پشت فرش را مطالعه نماييد زيرا راهكار ها و دستور عمل هايي براي از بين بردن لكه و آلودگي هاي سطحي ذكر شده است.

همچنين مي توانيد براي متوجه شدن از اينكه آيا فرش ماشيني شما رنگ مي دهد يا خير، يك دستمال را كمي نم دار كنيد و به آرامي به گوشه اي كوچك از فرش بكشيد بدين صورت مي توانيد از احتمال رنگدهي فرش خود آگاه شويد كه در صورت پس دادن رنگ حتما بايد براي شستشو با قاليشويي تماس بگيريد.

   و در آخر

فرش هاي ماشيني از زيبا ترين طرح ها، با كيفيت ترين نوع نخ از جمله ابريشم و … و با دستان زحمتكش هنرمندان بافته مي شود (به خصوص فرش هاي دستباف و ابريشم) و با قيمت هاي بالايي در بازار عرضه مي گردد پس در نگهداري و شستشوي فرش ماشيني و دستباف دقت به عمل آوريم.

به دليل استفاده از مواد مصنوعي و مواد از جنس پلاستيك در بافت فرش هاي ماشيني،اين مواد  گرد و غبار را بيشتر به خود جذب ميكنند كه اين امر باعث مي شود ظاهر فرش تيره شود،به همين منظور در قاليشويي براي شستشوي فرش ماشيني منطبق با ساختار آنها، روش مناسب و مخصوص پياده سازي مي گردد.

منبع 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.