با ايده هاي جديد براي تميز و براق كردن سنگ كف سريع دست به كار شويد!

براق كردن سنگ

به شما حق مي دهيم كه دست و دلتان به تميز كردن سنگ و براق كردن سنگ خانه نرود مي دانيد چرا؟ چون احتمالا پس از شست و شو هاي مداوم، كف خانه شما آن طورها هم كه بايد تميز و براق نشده است و شما تمام فعاليت و تلاش خود را بي نتيجه يافتيد.

البته بايد بگوييم اين كه تلاش شما بي نتيجه بوده به اين معنا نيست كه ديگر نمي توانيد سراميك و سنگ كف خانه خود را همچون روز اول براق و زيبا در اختيار داشته باشيد.

به شما پيشنهاد مي كنيم كه كمي صبر داشته باشيد و با كمي مطالعه روش تميز كردن سنگ كف و براق كردن سنگ خانه خود را به بهترين شكل ياد بگيريد.

چگونه سنگ مرمر را تميز كنيم؟

سنگ مرمر يكي از پر طرفدارترين سنگ هاي مورد استفاده در كف ساختمان و همچنين سطح كانتر آشپزخانه است. لازم است بدانيد اين سنگ جذاب داراي منافذ بسياري است كه همين امر سبب مي شود به راحتي كثيف شده و خراشيده شود.

اما نگران نباشيد زيرا تنها با رعايت نكاتي ساده مي توانيد به راحتي لكه هاي موجود در اين سنگ را بر طرف كرده و سطحي صاف، براق و كاملا تميز به دست آوريد.

در ادامه به شما مي گوييم راه تميز كردن سنگ مرمر چيست و چگونه مي توانيد از شر لكه هاي موجود بر روي آن خلاصي يابيد و چه راهكاري براي براق كردن سنگ مرمر قابل اجرا مي باشد:

لكه هاي اسيدي:

بايد بدانيد تميز كردن لكه هاي اسيد از روي سنگ مرمر كمي مشكل است و شما براي آن كه اين روند را راحت تر طي كنيد، بهتر است به محض ايجاد لكه آن را تميز نماييد زيرا ماندگاري لكه هاي اسيدي مي تواند تميز كردن آن را برايتان سخت كند.

براي آن كه لكه هاي اسيدي همچون لكه هاي قهوه و آب ليمو را پاك نماييد، بهتر است ابتدا با كمك يك اسفنج يا يك پارچه نرم و خشك آن را تميز كرده و در نهايت به وسيله يك دستمال مرطوب، كاملا آن را از بين ببريد.

لازم است تاكيد كنيم اگر آب بر روي سطح سنگ مرمر باقي بماند سبب ايجاد لكه هاي دائمي شده و با نفوذ به منافذ سنگ مرمر كار را براي شما سخت مي كند.

لكه هاي سخت:

براي تميز كردن لكه هاي سخت شما يك راه كار مهم بيشتر نداريد و آن اين است كه به محض اين كه لكه بر روي سنگ مرمر شما ايجاد شد، آن را پاك كرده و اجازه ندهيد لكه زمان زيادي بر روي سنگ باقي بماند.

دليل تاكيد ما همان منافذ بسياري است كه قبل تر اشاره كرديم و اگر شما به سرعت لكه را از بين نبريد، مواد وارد منافذ شده و به يك لكه دائمي تبديل مي شود.

نكات مهم در مورد تميز كردن سنگ مرمر

براي تميز كردن سنگ مرمر نكات بسياري وجود دارد كه بايد يك به يك آنها را مورد توجه قرار دهيد:

  1. ابتدا با كمك آب ولرم و پودر صابون غبار موجود بر روي سنگ را كاملا بگيريد.
  2. هيچگاه براي تميز كردن سنگ مرمر از اسيد استفاده نكنيد.
  3. آب ولرم، پودر لباسشويي و نمك تركيبي بسيار مناسب براي شست و شوي سنگ مرمر به شمار مي آيد.
  4. آب اكسيژنه و روغن مخصوص سنگ مرمر مي تواند براي تميز كردن سنگ كف مرمر شما را ياري كند.
  5. براي برق انداختن سنگ مرمر سفيد مي توانيد از نمك و آبليمو استفاده كنيد.
  6.  براي از بين بردن لكه هاي سخت مي توانيد از چند قطره سركه و پودر سنگ استفاده كنيد.
  7. براي براق كردن سنگ مرمر مي توانيد از روغن زيتون كمك بگيريد.
  8. اگر سنگ مرمر شما سياه است، مي توانيد با كمك پارچه آغشته به گازوئيل تمامي لك هاي موجود بر روي آن را از بين ببريد.
  9. سنگ مرمر كف را نيز مي توانيد با كمك تركيبي خميري از گل سفيد و تربانتين تميز نماييد.

چگونه سنگ سراميك را تميز كنيم؟

هنگام نظافت منزل خود براي تميز و براق كردن سنگ سراميك بهتر است ابتدا تمامي اشغال ها و گرد و خاك هايي كه بر روي آن قرار گرفته اند را با كمك جارو تميز كرده و در نهايت به سراغ لكه گيري برويد.

بايد تاكيد كنيم كه استفاده از برس هاي نرم بسيار حائز اهميت است زيرا اگر اين كار را جدي نگيريد، ممكن است سراميك شما با خط و خش بسياري همراه شود.

همچنين استفاده از آب گرم مي تواند براي براق كردن سنگ سراميك مفيد باشد.

لكه هاي سخت:

اگر سراميك شما دچار لكه هاي سخت شده است، پيشنهاد مي دهيم كه براي از بين بردن آنها از محلول هايي با PH خنثي استفاده كرده و با كمك دوغاب و محلول هاي ويژه سراميك به تميز تر شدن آن كمك نماييد.

نكات مهم در مورد پاك كردن سراميك كف

پيشنهاد مي كنيم براي آن كه بتوانيد براي تميز و براق كردن سنگ سراميك همچون يك نظافتچي ماهر مثبت عمل نماييد، نكات زير را مورد توجه قرار دهيد:

  1. زداينده ها براي از بين بردن لكه هاي سخت بسيار مناسب هستند.
  2. براي از بين بردن لكه هاي دوغاب بهتر است از پدهاي مخصوص به علاوه مايع ظرفشويي استفاده نماييد.
  3. اگر از دوغاب استفاده مي كنيد بايد توجه داشته باشيد كه كه شوينده هاي اسيدي و سفيد كننده و همچنين آمونياك و صابون هاي روغني يا سبب از بين رفتن دوغاب مي شوند يا به مرور زمان آن را زرد مي كنند. همچنين اسيد نيز مي تواند سبب آسيب جدي سنگ سراميك و دوغاب شده و سنگ را به اصطلاح لق كند.

نكته مهم: براي روش پاك كردن سيمان از روي سراميك مي توانيد از كاردك هايي كه هنگام نقاشي ساختمان از آن ها استفاده مي شوند، ياري بگيريد و با صبوري سيمان ها را جدا نماييد. البته سيمان هايي كه خيلي قطور نباشند!

چگونه سنگ موزاييك را تميز كنيم؟

تميز و برق انداختن موزاييك راحت ترين كاري است كه بايد انجام دهيد زيرا شما در اين شرايط مي توانيد از انواع و اقسام مواد شوينده استفاده كنيد بدون آن كه آسيبي به آن وارد شود.  در ادامه شما را با روش هاي تميز كردن و برق انداختن ويرايش آشنا مي كنيم.

  • براي پاك كردن لكه ها مي توانيد از دو قاشق سركه به همراه يك كاسه آب استفاده كنيد و به كمك دستمال آن را تميز نماييد.
  • براي براق كردن موزاييك، مي توانيد بر روي يك حوله كمي روغن كتان بريزيد و بر روي موزاييك بكشيد، در نهايت هم با يك پارچه خشك آن را تميز كنيد. در اين شرايط شما به براق شدن موزاييك خود كمك بسياري كرده ايد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.