روش تميز كردن كاغذ ديواري: مثل يك قلدر به شستن كاغذ ديوراي بپردازيد

تميز كردن كاغذ ديواري

تميز كردن كاغذ ديواري يك كار بسيار ظريف و جدي است زيرا عدم توجه به نكات كليدي، سبب مي شود نقوش آن دستخوش تغيير شده و جلوه خود را از دست بدهد. از سوي ديگر خيس كردن بيش از حد كاغذ ديواري سبب سست شدن چسب پشت كاغذ ديواري مي شود و شرايط نامناسبي براي ديوار شما به وجود مي آورد.

به همين دليل است كه مي گوييم براي تميز كردن كاغذ ديواري، توجه لازم را داشته باشيد تا مشكلاتي از اين دست برايتان ايجاد نشود. در اين مطلب مي خواهيم شما را بهترين روش هاي تميز كردن كاغذ ديواري آشنا كنيم و بگوييم راحت ترين راه تميز كردن كاغذ ديواري چيست؟

چگونه كاغذ ديواري را تميز كنيم؟

در اين بخش بايد بگوييم كاغذ ديواري انواع گوناگوني دارد و با توجه به نوع و جنس آن بايد براي شست و شو و تميز كردنش تصميم گيري كنيم. از سوي ديگر ميزان آلودگي هاي موجود بر روي آن هم مي تواند در روش شستشوي كاغذ ديواري اثر بگذارد و سبب شود از بين راه هاي گوناگون، تنها يكي از آنها را انتخاب كنيم.

گاه كاغذ ديواري اداري و يا منزل شما تنها دچار گرد و خاك شده و گاه نيز به دليل عدم رسيدگي، آلودگي هاي بسياري را به خود جذب كرده و كاملا كدر شده است. پس به شما پيشنهاد مي كنيم در ابتداي راه، ميزان آلودگي موجود بر روي كاغذ ديواري خود را تعيين كرده و با مشخص كردن كيفيت و جنس كاغذ ديواري، شروع به تميز كردن نماييد.

در ادامه يك به يك مراحل تميز كردن كاغذ ديواري را به شما مي گوييم:

غبار روبي از كاغذ ديواري

در زمان نظافت منزل خود پيش از هر اقدامي براي تميز كردن كاغذ ديواري، بهتر است گرد و غبار و دوده هاي موجود بر روي آن را كاملا تميز كنيد زيرا اگر اين كار به دقت انجام نشود، هر گونه شستشوي كاغذ ديواري نتيجه عكس داده و باعث مي شود تمامي دوده هاي آن به خورد كاغذ برود.

شما براي از بين بردن دوده و غبار موجود بر روي كاغذ ديواري، چندين راه ساده و آسان پيش رو داريد. اين راه ها عبارتند از:

  • استفاده از جارو برقي
  • استفاده از جارو دستي
  • استفاده از طي خشك
  • گرد گيري با دستمال

تعيين نوع و مدل كاغذ ديواري

همان طور كه گفته شد تعيين مدل، جنس و كيفيت كاغذ ديواري سبب مي شود شما بتوانيد آن را به درستي تميز كرده و بدون آن كه كاغذ ديواري شما با مشكلي رو به رو شود، آن را بشوييد.

بايد بدانيد كاغذ ديواري هايي كه از جنس وينيلي هستند يا آنهايي كه با پارچه اكريل پوشيده شده اند، به راحتي قابل شست و شو بوده و مي توان آنها را به بهترين شكل ممكن تميز كرد.

نكته مهمي كه در ارتباط با اين كاغذهاي ديواري بايد بدانيد آن است كه

به هيچ عنوان از پارچه ها يا وسائلي استفاده نكنيد كه احتمال مي دهيد سبب ساييدگي و خراش مي شوند.

در اين شرايط بهترين وسيله براي تميز كردن كاغذ ديواري، اسفنج فاقد رطوبت است كه مي تواند به راحتي آلودگي هاي موجود بر روي كاغذ ديواري را تميز نمايد.

تهيه شوينده مناسب براي تميز كردن كاغذ ديواري

براي تميز كردن كاغذ ديواري مي توانيد از مايع ظرفشويي استفاده كنيد اما بايد توجه داشته باشيد مايع هاي ظرفشويي كه داراي رنگ هستند، ممكن است سبب رنگين شدن كاغذ ديواريتان شود. پس پيشنهاد مي كنيم حتما مايع ظرفشويي انتخاب نماييد كه كمترين رنگ ممكن را داشته باشد يا مطمئن شويد آن مايع قرار نيست حين شستشوي كاغذ ديواري، رنگي به آن منتقل نمايد.

اما با چه تركيبي مايع ظرفشويي را به آب اضافه كنيم؟ بايد بگوييم شما مي توانيد از قاشق چايخوري استفاده كرده و به اندازه دو قاشق مايع ظرفشويي را درون يك ظرف پر از آب بريزيد.

شايد به ذهنتان برسد كه اين ميزان مايع بسيار كم است اما بايد بگوييم اگر در مصرف مايع ظرفشويي دست و دلبازانه رفتار كنيد، قطعا كاغذ ديواري شما با مشكلات جدي رو به رو مي شود. همچنين استفاده از شوينده زياد سبب مي شود بيشتر آلودگي ها جذب كاغذ ديواري شود و جلوه نامناسبي به آن بدهد.

شستشوي كاغذ ديواري

براي آن كه مطمئن شويد كاغذ ديواري شما با مشكل رو به رو نمي شود، بهتر است گوشه اي از ديوار كه خيلي هم در ديد افراد نيست را با اين ماده شوينده تميز كرده تا خيالتان بابت عدم ايجاد مشكل در كاغذ ديواري راحت شود.

نكته مهمي كه بايد حتما به آن توجه داشته باشيد اين است كه هرگز دستمال خود را بيش از حد خيس نكنيد.

در واقع آن را داخل محلول فرو كرده و دراوريد و تا جايي كه مي توانيد آب موجود در آن را بگيريد. در اين صورت كمترين آب به كاغذ ديواري شما وارد مي شود، حتما ميدانيد كه خيس كردن كاغذ ديواري سبب شل شدن چسبي مي شود كه در زمان نصب كاغذ ديواري از آن استفاده مي كنند.

خشك كردن كاغذ ديواري

پيشنهاد مي دهيم بلافاصله پس از آن كه دستمال آغشته به مواد شوينده را به ديوار كشيدين، با دستمالي خشك آن را پاك كنيد زيرا ماندن بيش از حد مواد شوينده بر روي ديوار سبب مي شود كاغذ ديواري شما لك شده و ظاهر زيباي خود را از دست بدهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.