آيا بهترين روش تميز كردن فرش ماشيني و دستباف را بلديم؟ شامپو فرش!

تميز كردن فرش

شايد خيلي هم نيازي به گفتن نباشد كه فرش ها و تميز كردن فرش در خانه هاي ما چقدر ارزشمند هستند و تا چه ميزان مي توانند بر زيبايي خانه تاثير بگذارند. حال تصور كنيد اين عنصر تاثيرگذار در يك خانه، به دلايلي ظاهر زيباي خود را از دست بدهد يا با وجود لكه هايي بر روي خود، شرايط متفاوتي ايجاد كند.

در اين موقعيت چه كاري از دستمان بر مي آيد؟ به فكر تميز كردن فرش بيوفتيم و خودمان دست به كار شويم يا از قاليشويي ها كمك بخواهيم؟

بايد بگوييم طبيعي است اگر نخواهيد فرش ارزشمندتان را به قاليشويي ها بسپاريد و ترجيح دهيد خود به شست و شوي فرش در خانه بپردازيد. اگر در اين فكر هستيد و تصميمتان را گرفته ايد، در ادامه با ما همراه باشيد تا نحوه تميز كردن فرش دستباف و ماشيني را به شما بگوييم.

با تميز كردن فرش، خانه خود را نو كنيد!

اگر مي خواهيد تغييراتي اساسي در خانه خود داشته باشيد، بهتر است به سراغ تميز كردن فرش ها برويد و آنها را همچون روز اول در اختيار بگيريد.

شما براي اين امر ابتدا بايد تعيين كنيد كه فرش هايتان تا چه ميزان كثيف هستند و شما قرار است چه بخش هايي از فرش را بشوييد؟ آيا فرش هاي شما تنها نياز به لكه گيري دارند يا بايد تمامي فرش خود را بشوييد؟ پس از تعيين اين امر وقت آن رسيده تا دست به كار شويد و فرش خود را در خانه بشوريد.

تمام موارد اين صفحه مبني بر تميز كردن فرش در منزل است. در صورت تمايل به استفاده از خدمات قاليشويي، صفحه خدمات قاليشويي را مشاهده بفرماييد.

غبار روبي در زمان تميز كردن فرش

استفاده از جارو در زمان نظافت منزل يك لزوم ما ايراني هاست پس، پيش از هر اقدامي بايد تلاش كنيد كه با جارو كردن تمامي گرد و غبار موجود بر روي فرش خود را از بين ببريد زيرا عدم انجام اين كار سبب مي شود غبار موجود بر روي فرش به خورد آن رفته و آلودگي هاي موجود، به ساير بخش هاي فرش نيز سرايت كنند.

از همين رو بهتر است كه درجه قدرت جارو برقي خود را بالا ببريد و به شكلي منظم و آرام براي از بين بردن آلودگي هاي فرش اقدام كنيد.

همچنين اگر مي خواهيد تلاش شما كاملا نتيجه بخش باشد، حتما جارو را از جهات مختلف كشيده تا اگر آلودگي ها به عمق تار و پود فرشتان نفوذ كرده اند، از آن خارج شده و شما فرشي عاري از آلودگي به دست آوريد.

لكه گيري فرش

شايد نيازي نباشد كه تاكيد كنيم لكه هاي موجود در يك فرش تا چه ميزان مي تواند آن را كهنه نشان دهد از همين رو پيشنهاد مي كنيم اگر نمي خواهيد تمامي فرش خود را بشوييد، لكه گيري فرش را جدي بگيريد.

نكته مهم براي لكه گيري آن است كه به هيچ عنوان نبايد بگذاريد يك لكه كهنه شود زيرا اين امر سبب مي شود آن لكه تثبيت شده و پاك كردن آن زمان بسياري ببرد.

پس يكي از مهمترين روش تميز كردن فرش ماشيني و دستباف آن است كه هر گاه لكه اي بر روي آن مشاهده كرديد، به سرعت آن را از بين ببريد.

اگر مي پرسيد چگونه فرش را لكه گيري كنيم بايد بگوييم اولين اصل آن است كه به هيچ عنوان يك پارچه آغشته به مواد را بر روي فرش نكشيم زيرا اين كار سبب مي شود لكه به ساير بخش هاي فرش نيز سرايت كرده و باعث شود بخش بيشتري از فرش شما درگير اين مشكل گردد.

شست و شوي كامل فرش

اگر بررسي هاي لازم را انجام داديد و متوجه شديد كه فرش شما نياز دارد تا به شكل كامل شسته شود، وقت آن رسيده تا به سراغ جارو برويد و پس از غبار روبي شروع به شست و شو نماييد.

نحوه تميز كردن فرش دستباف و ماشيني زماني به راحترين شكل ممكن انجام مي شود كه شما از شامپو فرش استفاده كنيد زيرا اين ماده با توجه به نياز شما تهيه شده است و مي تواند تمامي لكه ها و آلودگي هاي فرش شما را از بين ببرد. از همين رو به شما توصيه مي كنيم بهترين روش تميز كردن فرش با شامپو فرش را ياد بگيريد تا بتوانيد فرشي سالم و تميز در اختيار داشته باشيد.

چگونه از شامپو فرش استفاده كنيم؟

طريقه تميز كردن فرش ماشيني و فرش دستباف با مواد شوينده فرش مثل شامپو فرش بسيار ساده است. حتما مي دانيد شست و شوي بيش از حد فرش دستباف سبب مي شود به آن فرش صدمه وارد شود از همين رو تميز كردن فرش دستباف با شامپو فرش طرفداران بسياري دارد.

براي اين كار شما لازم است مقدار معيني از شامپو فرش را كه بر روي جعبه آن نوشته شده است، با آب ولرم مخلوط كنيد.

نكته مهم اينجا است كه بايد با كمك يك استفنج يا يك تور آنقدر اين دو را به هم مخلوط كنيد كه يك كف سفيد رنگ و شفاف به دست آوريد.

همچنين بايد دقت كنيد قرار نيست براي شستشوي فرش دستبافت و شستشوي فرش ماشيني و تميز كردن فرش از مايع انتهايي ظرف استفاده نماييد و تنها كافي است از كف روي آن برداشته با كمك اسفنج آن را بر روي فرش خود بكشيد و آن را تميز كنيد.

استفاده از جوش شيرين براي تميز نگه داشتن فرش

يكي از روش هايي كه مي توانيم به شما پيشنهاد دهيم تا بدون شامپو فرش، فرش خود را تميز كنيد آن است كه پس از غبار روبي هاي دقيق و اصولي، كمي جوش شيرين بر روي فرش خود يپاشيد زيرا اين امر كمك مي كند هم بوي خوبي از فرشتان به مشام برسد و هم آلودگي ها از آن گرفته شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.