انتخاب نكردن بهترين مواد شوينده فرش چگونه فرش را مريض مي كند

مواد شوينده فرش

فرش براي ما ايراني ها جايگاه ويژه اي دارد تا جايي كه نمي توانيم به راحتي از كنار آن بگذريم و براي شستن فرش دستباف و ماشيني خود، از هر مواد شوينده فرش و هر روشي كه در برابر خود ميبينيم اقدام نماييم.

در واقع ايراني ها فرش را آنقدر عزيز مي دانند كه گاه براي آن كه فرششان را به دست قاليشويي هاي غريبه بسپارند تا آن را بشويد، دست و دلشان مي لرزد مخصوصا اگر فرششان دستباف بوده و ارزش بسيار زيادي داشته باشد.

از شستشوي فرش در منزل خود نترسيد!

همچنين گاه پيش مي آيد كه به دلايل متعددي بخشي از فرش دچار لك شده و نيازي نباشد تمامي آن شسته شود؛ در اين موارد اگر بلد نباشيم چگونه آلودگي را از بين ببريم، مجبور مي شويم تمامي فرش را به دست متخصصان قاليشوي، بشوريم و بي دليل هم هزينه صرف كنيم و هم از طول عمر فرش خود بكاهيم.

از همين رو است كه مي گوييم اگر كمي تحقيق كنيم و شست و شوي فرش در منزل را با بهترين مواد شوينده فرش ياد بگيريم، مي توانيم فرش هاي خود را براي مدت طولاني استفاده كرده و از زيبايي آن لذت ببريم.

شايد اكنون در ذهن خود بگوييد مگر هنوز هم مي شود براي شستن فرش اين كار را به قاليشويي واگذار نكرد و در منزل اقدام به اين كار كرد؟ آن هم در خانه هايي كه عموما فاقد حياط هستند و متراژهاي كمي دارند؟ بايد بگوييم بله.

شست و شوي فرش در خانه با مواد شوينده فرش، همچنان ممكن است و شما مي توانيد با كمك بهترين مواد شوينده فرش، فرش هاي خود را تميز كنيد. اگر شما هم قصد داريد فرش هاي خود را در منزل بشوييد، با ادامه گزارش با ما همراه باشيد تا ساز و كارهاي آن را به شما آموزش دهيم.

انتخاب مواد شوينده در شست و شوي فرش در منزل

اگر مي خواهيد بدانيد چگونه مي توانيد به تميز كردن فرش خود در منزل بپردازيد، بايد بگوييم ابتدا ميبايست تعيين كنيد فرش شما دستباف است يا ماشيني زيرا حتما مي دانيد فرش دستباف و ماشيني با هم تفاوت هاي جدي دارند و نمي توان براي نحوه شستن آن ها به يك شكل عمل كرد.

از همين رو مي خواهيم ادامه مباحث خود را به دو دسته بهترين شوينده فرش ماشيني و بهترين شوينده فرش دستباف تقسيم كنيم.

شست و شوي فرش دستباف

حتما مي دانيد يكي از مواردي كه هنگام شستشوي فرش دستباف بايد مورد توجه قرار دهيد آن است كه نحوه شست و شو بايد به گونه اي باشد كه فرش شما رنگ پس ندهد زيرا اگر چنين اتفاقي رخ دهد، زيبايي فرش شما تحت تاثير قرار گرفته و با مشكل رو به رو مي شويد.

نكته مهم ديگري كه حتما بايد هنگام تميز كردن فرش به آن توجه شود اين است كه فرش دستباف خود را حتما با آب سرد بشوييد. بسياري از افراد بر اين باورند كه شست و شوي فرش دستباف با آب داغ مي تواند سبب شود فرش بهتر تميز شود اما بايد بگوييم اين امر هم رنگ فرش را از بين مي برد و هم مي تواند طول عمل آن را كم كند.

از طرف ديگر بايد تاكيد كنيم مواد قليايي براي شستن فرش مانند سم عمل مي كند و مشكلات جدي به وجود مي آورد؛ از همين رو بهتر است موادي چون پودر دست، پودر صابون يا مايع ظرفشويي را به عنوان بهترين شوينده هاي فرش دستباف مورد استفاده قرار دهيد.

شست و شوي فرش ماشيني

در ابتدا بايد اين نكته را مورد بررسي قرار دهيد كه آيا فرش شما رنگ پس مي دهد يا خير. اگر فرشتان رنگ پس مي دهد حتما بايد آن را به دست متخصصان بسپاريد و اين نكته را به آنها اعلام كنيد تا براي آن كه فرشتان دچار مشكل نشود، برنامه ريزي كنند.

فرش ماشيني نياز به آبي با درجه ولرم دارد و اگر اين امر جدي گرفته نشود ممكن است با مشكلات جدي رو به رو گردد. پس همواره توجه داشته باشيد هنگام شستشوي فرش ماشيني دماي آب را ولرم نگه داريد.

بهترين مواد شوينده براي فرش كدامند؟

اگر مي خواهيد به اين سوال پاسخ دهيد كه بهترين مواد شوينده براي فرش دستباف و بهترين مواد شوينده براي فرش ماشيني كدام است، بايد به شما بگوييم كه هر دوي اين فرش ها به يك شكل شسته مي شوند و تفاوت آنچناني براي آنها وجود ندارد.

در واقع شما بايد توجه داشته باشيد كه بهترين ماده شوينده فرش، عموما قابليت هاي اسيدي دارند نه قليايي. پس بهتر است به سراغ موادي برويد كه با اين امر همسو هستند.

از سوي ديگر توجه كنيد كه بهترين شوينده فرش، همان شامپوهاي فرشي هستند كه مخصوص شست و شوي فرش تهيه شده اند و با ويژگي هاي فرش شما همخواني دارند.

در پايان در پايان مي خواهيم توجه شما را به اهميت شست و شوي فرش جلب نماييد و اين تذكر با به شما بدهيم اگر به جاي استفاده از بهترين مواد شوينده فرش، موادي متفرقه استفاده كنيد، ممكن است براي هميشه فرش خود را از دست بدهيد و نتوانيد به هيچ وجه از آن استفاده نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.