محاسبه قيمت نصاب كاغذ ديواري در تهران و آموزش نصب كاغذ ديواري

نصب كاغذ ديواري

نصب كاغذ ديواري شايد در نگاه اول ساده بيايد اما نكات بسيار مهمي در زمان نصب بايد رعايت شود. توجه كردن به اين نكات و رعايت كردن آنهاست كه يك نصاب كاغذ ديواري حرفه اي را با يك نصاب معمولي متفاوت مي سازد.

دانستن اين نكات نياز به آموزش هاي لازم و داشتن تجربه كافي نصاب كاغذ ديواري دارد. در ادامه تلاش خواهيم كرد كه به نكات مورد نياز براي نصب كاغذ ديواري وبه معرفي نكات مهم براي انتخاب يك نصاب كاغذ ديواري بپردازيم.

آموزش نصب كاغذ ديواري

براي نصب به ابزارهايي مانند تيغ موكت بري، خط كش، كاردك، قلموي بزرگ، ميز كار، چهار پايه و چسب كاغذ ديواري نياز داريم. چسب را مي‌توانيد از رنگ فروشي‌ها تهيه كنيد اين چسب مانند گچ حالت پودري دارد و لازم است قبل از استفاده كمي آب و چسب چوب به آن اضافه كنيد. كيفيت چسب و نحوه تركيب آن بسيار مهم است. لازم است در حين مخلوط كردن چسب هم زدن با سرعت بالا و يكنواخت صورت بگيرد تا يك تركيب عالي داشته باشيد. براي اين كار مي‌توانيد از دريل مته‌اي استفاده كنيد.

سپس ديوار‌هاي مورد نظر را مورد بررسي قرار دهيد تا بعد از نصب دچار مشكل نشويد. اگر قسمتي از ديوار نم دارد لازم است تمام گچ قسمت نمدار را برداريد و مشكل را برطرف و دوباره گچ كاري كنيد. اگر ديوارتان اصلا رنگ نخورده و فقط گچ كاري شده لازم است از روغن‌هايي كه براي زيرسازي استفاده مي‌شود روي ديوار بزنيد. اگر ديوار داراي لك‌هاي تيره و روشن است ممكن است بعد از نصب كاغذ ديواري‌هاي نازك نيز اين لكه‌ها پديدار گردد بنابراين لازم است ديوار توسط رنگ روغن در حد آستر رنگ شود.

براي نصب لازم است ابتدا آن را به اندازه 5 الي 10 سانتيمتر بيشتر از ارتفاع ديوار برش دهيم در انواع طرح دار دقت كنيد تا طرح برش اول و دوم با هم همسان و جور باشند تا در ادامه هم قرار بگيرند. بعد از برش اول پشت آن را چسب بزنيد و بلافاصله قبل خشك شدن چسب به ديوار بزنيد چون اگر چسب خشك شود كيفيت خود را ازدست مي‌دهد و قابل استفاده نيست. قسمت‌هاي چسب زده شده را روي هم بگذاريد تا ده دقيقه به همين حالت بماند و بعد از آن شروع به نصبش روي ديوار كنيد. نصب بايد از سمت بالاي ديوار به پايين صورت گيرد. با يك كاردك پلاستيكي چسب را از مركز كاغذ به سمت بيرون آن هدايت كنيد. ساير قسمت‌ها را نيز برش بزنيد و به همين ترتيب نصب كنيد.

هزينه نصب كاغذ ديواري

اگرچه با توجه به توضيحات ذكر شده در بالا نصب كاغذ‌هاي ديواري آسان است اما بهتر است براي خوب از آب درآمدن كار، نصب آن را به يك متخصص بسپاريد چون هر كسي نمي‌تواند رول‌ها را بدون نقص روي ديوار نصب كند. اجرت نصب كاغذ ديواري با در نظر گرفتن عرض هر رول از كاغذ‌هاي ديواري محاسبه مي‌شود. با افزايش عرض رول هزينه نصب كاغذ ديواري نيز افزايش مي‌يابد. رول‌ها در اندازه‌هاي ۵۰، ۷۰ و ۱۰۶ سانتي متري در بازار موجود هستند. در جدول زير دستمزد نصب كاغذ ديواري به تفكيك عرض رول در سال 98 ذكر شده است.

عرض كاغذ ديواري (هر رول) قيمت (تومان)
50 سانتيمتر 22000-17000
70 سانتيمتر 26000-20000
106 سانتيمتر 70000-50000
نصب روي سقف (هر رول) 28000-22000

نكات مهم هنگام نصب كاغذ ديواري

اگر مي خواهيد همچون يك نصاب حرفه اي عمل كنيد و خودتان مسئوليت اين امر را برعهده بگيريد، رعايت نكات زير بسيار ضروري مي باشد:

نكته اول: در ابتدا بايد تمامي گرد و غبار، چربي ها و آلودگي ها را از روي ديوار پاك نمود.

نكته دوم: ترك خوردگي ها و برآمدگي هاي موجود روي ديوار را به وسيله گچ و سومباده از بين برد تا حين نصب با مشكل چروك شدن و ناصاف بودن مواجه نشويد.

نكاتي كه در زمان نصب كاغذ ديواري بايد رعايت بشوند

نكته سوم: اگر بر روي ديوار مورد نظر نم و يا رطوبت وجود دارد بايد منشاء نم و رطوبت را پيدا كنيد و اجازه داد تا ديوار كاملا خشك شود.

نكته چهارم: كليد پريز ها را جدا كنيد تا هنگام نصب كاغذ دچار مشكل نشويد و پس از اتمام به وسيله كاتر قسمت هاي اضافي كاغذ ديواري را دربياوريد و كليد پريز ها را سر جاي خود نصب كنيد. همچنين شوفاژ ها را ميتوانيد جدا كنيد و يا در صورتي كه تمايل به جدا كردن آن ها نداريد مي توانيد به وسيله ابزاري تي شكل، كاغذ را به پشت شوفاژ ها بچسبانيد.

نكته پنجم: اگر قسمتي از ديوار داراي لكه هاي رنگي مي باشد ابتدا با رنگ سفيد، رنگ ها را رقيق كنيد؛ در غير اين صورت پس از نصب كاغذ ديواري رنگ ها مشخص مي شوند و جلوه و زيبايي كار از بين مي رود.

نكته ششم: در صورتي كه ديوار هاي مورد نظر گچي مي باشند شما مي بايست از يك لايه روغن پرايمر بر روي كل ديوار استفاده كنيد؛ همچنين براي اينكه كاغذ ها به راحتي و با كيفيت بيشتر به ديوار ها بچسبند مي توانيد قبل از نصب، ديوار ها را با لايه اي نازك از چسب و كمي سريش آغشته كنيد تا نتيجه مطلوب تري به دست بياوريد.

نكته هفتم: اگر ديواري كه قرار است سطح آن را با كاغذ ديواري پوشش دهيد از قبل با كاغذ وينيل پوشانده شده است، آن را جدا كنيد و اگر از جنس كاغذي مي باشد نيازي به كندن كاغذ نيست اين در صورتي است كه كاغذ قبلي از لحاظ چسبندگي و سالم بودن لبه هاي كاغذ مشكلي نداشته باشد.

نكته هشتم: اگر ديوار شما به تازگي رنگ كاري شده است بايد اجازه دهيد تا ديوار به طور كامل خشك شود و سپس كار نصب كاغذ را آغاز كنيد، همچنين اگر مي خواهيد ديواري چوبي را كاغذ كنيد حتما بايد با رنگ ستري روغني رنگ كاري كنيد و با بتونه شيار هاي خالي را پر كرده تا حين چسباندن كاغذ دچار مشكل نشويد و كاغذ به راحتي چسبانده شود.

 سه نكته بسيار مهم در زمان نصب كاغذ ديواري:

  • پس از چسب كاري بيشتر از 10 دقيقه استراحت به چسب ندهيد زيرا كاغذ ديواري خاصيت خود را از دست مي دهد و هنگام چسباندن آن بر روي ديوار كش مي آيد و ديگر قابل نصب نمي باشد.
  • اصلا نگران چسب هايي كه بر روي كاغذ هاي ديواري وجود دارد و يا هنگام نصب از لبه هاي آن بيرون زده است نباشيد، زيرا اين چسب ها به راحتي با دستمالي مرطوب پاك خواهند شد.
  • همچنين نگران حباب هاي هوايي كه هنگام نصب به وجود مي آيند نباشيد چون پس از چندين ساعت تمامي حباب ها از بين خواهند رفت.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.