نكات مهم در خريد انواع مبل

ارايه اطلاعات و خدمات مشاغل ايران

نكات مهم در خريد انواع مبل

خريد مبل

بي شك خريد مبل يكي از مهمترين كارهايي است كه همه ما امروزه آن را تجربه مي كنيم. مبل يكي از مهمترين لوازم دكوراسيون داخلي محسوب مي گردد كه در انتخاب آن بايد نهايت دقت را رعايت نمود؛ در اين مقاله قصد داريم به نكاتي اشاره كنيم تا بتوانيم نقشي در انتخاب بهتر شما سهيم باشيم.

هنگام خريد مبل چه نكاتي را در نظر بگيريم؟!

  • به عنوان اولين نكته بايد بگوييم كه ابتدا بايد تصميم بگيريد كه براي كدام قسمت از خانه خود به مبل احتياج داريد؟ مبل پذيرايي؟ مبل نشيمن، مبل اتاق كار و يا …
  • پس از آن بايد فضاي محيطي كه قصد خريد مبل براي آن را داريد، در نظر بگيريد به عنوان مثال براي فضاهاي كوچك نبايد از مبلمان  استيل استفاده كرد زيرا هم زيبايي خود را از دست مي دهد و هم اجازه رفت و آمد به افراد نميدهد.
  •  يكي از هوشمندانه‌ترين كارهايي كه هنگام خريد مبل مي توانيد انجام دهيد، ميزان هزينه و بودجه است زيرا شما را از سردرگمي هنگام خريد دور مي كند و ميتوانيد بر اساس هزينه مورد نظر موارد ديگر را به راحتي كنار بگذاريد.
  • حال كه فضا و بودجه مناسب را در نظر گرفتيد مي توانيد به انتخاب نوع مبل مورد نظر بپردازيد؛ به اين صوررت كه فضاي مورد نظر شما به چه نوع مبلي احتياج دارد؟ مبل راحتي؟ مبل استيل؟ مبل ال؟ و…
  • پس از رعابت نكات بالا نوبت به آن مي رسد كه به بازار و فروشگاه هاي فروش مبل برويد و در مورد جنس قاب مبل، دوام پارچه، شركت توليد كننده، گارانتي، و ساير خدمات مبل مورد نظر، تحقيق و پرس و جو كنيد تا اطلاعات لازم را بدست آوريد و هنگام خريد دچار مشكل نشويد.
  • رنگ بندي پارچه مبل: هنگام خريد مبل به رنگبندي پارچه مبل نيز دقت نماييد؛ خيلي از كارهاي موجود در بازار از استايل و راحتي خوبي برخوردار هستند اما پارچه هايي كه در طراحي آن ها استفاده مي شوند يا زيبا نيستند يا براي دكوراسيون منزل شما مناسب نيستند.
  • نكته مهمي كه بايد به آن اشاره كرد: راحتي مبل مي باشد؛ هنگام خريد مبل حتما به راحتي و ايمني آن توجه كنيد. طبق تحقيقات اكثر بزرگسالان در طول هفته بيش از 30 ساعت از مبل استفاده مي كنند كه بسيار قابل توجه مي باشد.

 تنوع در خريد انواع مبل

با گذشت زمان و پيشرفت و خلاقيت در زمينه هاي مختلف از جلمه طراحي انواع مبل؛ امروزه هنگام خريد مبل با تنوع بيشتري نسبت به گذشته مواجه مي شويم كه در زير به انواع آن اشاره مي كنيم:

مبل راحتي

مبل راحتي يكي از پر طرفدار ترين مبلماني است كه همه ما آن را تجربه كرده ايم كه در توليد آن از چوب كمتري استفاده مي شود و بيشتر با پارچه هاي لطيف و مرغوب آن را پوشش مي دهند؛ هنگام خريد مبل راحتي حتما روي آن بنشينيد و ميزان راحتي ستون فقرات، پاها و همچنين ميزان فرو رفتگي و سفت نبودن نشيمن آن را  امتحان كنيد. همچنين پايه اين نوع مبل نبايد جلو و يا داراي لبه هايي تيز باشد تا هنگام استراحت و يا نشستن روي آن با مشكل برخورد انگشتان پا با آن مواجه نشويم. نكته ديگري كه بايد به آن اشاره كنيم دوام پارچه مبل راحتي، شست و شوي و كيفيت دوخت آن مي باشد زيرا ميزان استفاده از مبل هاي راحتي در منزل بيشتر از ساير مبلمان ديگر مي باشد.

مبل استيل يا (سلطنتي)

اگر شما از دسته افرادي هستيد كه به زندگي هاي سلطنتي و با شكوه علاقه مند هستيد و داراي فضاي بزرگي مي باشيد پيشنهاد مي كنيم كه از مبلمان استيل استفاده نماييد؛ مبل استيل درست نقطه مقابل مبل راحتي مي باشد، كه بيشتر در توليد اين نوع از مبل ها از چوب استفاده مي كنند داراي پايه ها و دسته هايي چوبي و ظريف مي باشد به خصوص در قسمت تاج مبل كه با منبت كاري، زيبايي آن را چندين برابر مي كنند. رنگ بندي مبل هاي استيل بيشتر در رنگ هاي طلايي يا فندقي به چشم مي آيند. دقت داشته باشيد كه هنگام خريد مبل استيل حين زيبايي، راحت بودن مبل را فراموش نكنيد در واقع راحتي را قرباني زيبا بودن نكنيد! متاسفانه برخي از شركت هاي توليد مبل استيل، فقط جانب زيبايي را در طراحي رعايت كرده اند و از راحت بودن آن چشم پوشي كرده اند. طراحي مبل استيل بسيار متنوع و گسترده مي باشد كه شما مي توانيد با توجه به سليقه فردي و فضايي كه مي خواهيد براي آن مبل راخريداري كنيد، به راحتي مبل مورد نظر خود را انتخاب و خريداري كنيد. ست مبل استيل به صورت 9 نفره مي باشد كه در صورت بزرگ بودن فضا شما مي توانيد تعداد بيشتري را سفارش دهيد.

مبل كلاسيك

اگر بخواهيد با يكي از ظريف ترين و زيبا ترين مبل ها آشنا شويد بي شك آن مبل كلاسيك مي باشد كه از همان ابتدا طراحي و توليد آن توسط افراد اروپايي بوده اما امروزه در كشورهاي شرقي از جمله خاورميانه و يا عربستان بسيار رايج شده است. ظرافت در مبل كلاسيك از ويژگي هاي بارز اين دسته مبل مي باشد كه منزل شما را بسيار شيك و تشريفاتي مي كند. رعايت منحني هاي دقيق، يكسان و ظريف در طول منبت كاري بسيار به چشم مي آيد و طراحي پشتي هاي بلند، زيبايي آن را چند برابر مي كند. امروزه خريد مبل كلاسيك طرفداران بسياري دارد كه ما هم به شما توصيه مي كنيم اگر از فضاي بزرگي برخوردار هستيد تجربه خريد آن را از دست ندهيد. ست مبل كلاسيك 7 نفره مي باشد كه يكي از دلايلي است كه مي تواند آن را با مبل استيل يا سلطنتي متمايز كند؛ همچنين وجود كوسن هاي بسيار زيبا و ظريف مي تواند از جمله تمايز اين دسته از مبل ها باشد.

مبل ال

مبل ال از جمله مبل هايي به شمار مي آيد كه بيشتر براي خانه هايي با فضاي كوچك بسيار مناسب مي باشد؛ اگر شما از دسته افرادي هستيد كه داراي خانه اي نقلي و كوچك مي باشد به شما پيشنهاد ميكنيم كه از مبل ال براي خانه خود استفاده كنيد. همانطور كه از اسم اين مبل پيداست اين دسته از مبل ها به صورت حرف لاتين L مي باشند كه شما هنگام خريد مبل ال بايد دقت كافي را داشته باشيد كه گوشه هايي در خانه شما وجود داشته باشد كه بتوانيد اين مبل را به راحتي و بدون به هم خوردن چيدمان L مانند آن فضا را طراحي كنيد. گونه اي از مبل هاي ال وجود دارند كه قابليت تخته خواب شو دارند و براي افرادي كه از مهمان هاي زيادي برخوردارند و يا از سوئيت استفاده مي كنند بسيار مناسب مي باشد كه در كاهش هزينه ها بسيار موثر مي باشد. رنگ بندي و تنوع رنگ هنگام خريد مبل ال شما را دچار سردرگمي مي كند اما شما ميتوانيد به راحتي با در نظر گرفتن رنگ مورد علاقه خود و يا رنگ دكوراسيون منزل خود انتخاب آساني را داشته باشيد.

مبل مدرن

از دسته مبل هايي كه امروزه در بين مردم از محبوبيت خاصي برخوردار است مي توانيم به خريد مبل مدرن اشاره كنيم. مبل هاي مدرن در واقع مي توانند مداد رنگي را به خانه شما بياورند، البته اگر شما به تلفيق رنگ‌هاي مختلف علاقه داشته باشيد! سبك مبل مدرن به سبك مبل راحتي بسيار نزديك مي باشد؛ از مزاياي بسيار مهم خريد مبل مدرن مي توان به اين اشاره كرد كه حق انتخاب خود را در چيدمان مبل چند برابر كنيد! به اين صورت كه مبل دو نفره را در نشيمن خانه قرار دهيد و مبل يك نفره را كنار كتابخانه يا هر جاي ديگر بگذاريد. از جمله موارد مورد استفاده مبل مدرن مي توان به كتابخانه منزل، اتاق نشيمن و يا اتاق خواب اشاره كرد.

 3  نكته مهم هنگام خريد مبل

  1. اگر شما مستاجر هستيد و قصد عوض كردن خانه خود را داريد بهتر است از خريد مبل هاي گران قيمت مانند مبل كلاسيك خودداري كنيد و سعي كنيد از مبل هاي سبك تر همچون مبل هاي ال و راحتي كه حمل و نقل آن ها راحت تر مي باشد خريداري كنيد تا در صورت صدمه ديدن مبل ها حين اسباب كشي، هزينه بسياري را متقبل نشويد.
  2. اگر در خريد مبلمان منزل خود عجله اي نداريد بسيار به صرفه است كه در زمان جشنواره هاي تخفيف آن را خريداري كنيد اما سعي كنيد در روزهاي پاياني سال و نزديك به عيد نوروز از خريد مبل خودداري كنيد؛ زيرا به سبب افزايش حجم مشتري برخي از توليد كنندگان محصول را با كيفيت پايين به مشتري تحويل مي دهند و يا نمي توانند به موقع محصول را، تحويل دهند. !!
  3. هنگام سفارش مبل تمام وسواس خود را به خرج دهيد تا توليد كننده اي منصف و كاركشته اي را بيابيد تا از بروز مشكلاتي چون دوخت نا‌مرتب پارچه ها، يكسان نبودن پايه ها، رعايت نكردن ظرافت در منبت و … جلوگيري كنيد.

تعمير مبل

همانطور كه در مقالات قبل در مورد تعمير مبل و  تعمير صندلي صحبت كرديم، زماني كه آسيبي به مبل يا صندلي شما وارد مي شود با صرف كمترين هزينه مي توانيد آن را به وسيله يك تعمير كار ماهر آن را تعمير كنيد .

شما مي توانيد براي دريافت اطلاعات بيشتر از نحوه  تعمير مبل روي آن كليك كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.