درباره صندلي ماساژور بيشتر بدانيد

ارايه اطلاعات و خدمات مشاغل ايران

درباره صندلي ماساژور بيشتر بدانيد

صندلي ماساژور

در اين مقاله ابتدا به معرفي ماساژ و انواع آن و صندلي ماساژور مي پردازيم، سپس انواع صندلي ماساژور، اهميت استفاده از آن و نكاتي كه هنگام خريد بايد به آن توجه داشته باشيم اشاره مي كنيم.

ماساژ يكي از قديمي ترين و پر اهميت ترين كارهايي است كه از زمان هاي قديم تا به امروز بين مردم جا افتاده است. جنبه درماني ماساژ اهميت اين كار را چندين برابر كرده است و باعث شده در تمامي نقاط دنيا ماساژ مخصوص با توجه به سلايق مردم كشور خود را داشته باشند. مانند ماساژهاي معروف تايلندي كه توجه مردم كشورهاي ديگر را نيز به خود جلب كرده است. همچنين مي توان به ماساژهاي ايراني، ژاپني، چيني، سوئدي و … اشاره كرد.

تحقيقات علمي نشان داده است كه اكثر كم كاري ها و به دست آوردن نتايج نامطلوب به دليل بروز استرس مي باشد كه ماساژ يكي از كارآمدترين عوامل در كاهش استرس و بروز آن مي باشد. ماساژ باعث ايجاد اكسيژن رساني به مغز، شادابي، افزايش قدرت ذهني و هوشياري، استراحت اعصاب و … مي شود و همچنين از بروز بيماري هايي نظير درد ستون فقرات، كوفتگي و گرفتگي عضلات، درد سياتيك، بي خوابي، سردردهاي شديد، سرطان پستان و افسردگي جلوگيري مي كند و اگر فردي دچار اين گونه بيماري ها باشد با استفاده صحيح و به موقع از ماساژ توسط افراد ماهر و حرفه اي، مي تواند اين درد ها را بهبود بخشيد.

معرفي صندلي ماساژور (massage chair)

اما چگونه يك فرد حرفه اي و كار آمد براي ماساژ پيدا كنيم؟ پيدا كردن فردي آموزش ديده و متخصص كار ساده اي نيست و غير از آن هماهنگ شدن و در دسترس بود اين افراد به سادگي امكان پذير نمي باشد از اين رو با پيشرفت تكنولوژي و بهره گيري از علم مهندسي، وسيله اي ساخته شد كه در نه تنها كار ماساژ را انجام دهد بلكه در هر ساعت از شبانه روز در دسترس كاربران مي‌باشد و به اين ترتيب صندلي ماساژور اختراع شد.

انواع صندلي ماساژور

صندلي ماساژور كه روز به روز بر كارايي و اثر بخشي آن ها افزوده مي شود همچون يك ماساژور حرفه اي عمل مي كنند. به عنوان مثال از قابليت هاي اين نوع صندلي مي توان مالش هاي عميق و سطحي، حركت هاي رفت و برگشتي، فشردن، حركت هاي ضربه اي آرام و گرم كردن بدن را نام برد.

مبل يا صندلي ماساژور بر اساس شيوه ماساژ به سه دسته تقسيم مي شود:

1- صندلي هايي كه كار ماساژ را به صورت رول مكانيكي انجام مي دهد.
2- صندلي هايي كه كار ماساژ را به صورت لرزشي و يا به حالت ويبره انجام مي دهد.
3- نوع سوم و كاملترين نوع صندلي ماساژور، علاوه بر ماساژ رول مكانيكي و ويبره، مجهز به كيسه هاي هوا مي باشند.مدل‌هايي از اين نوع صندلي، داراي سيستم اسكن بدن مي باشد كه بعد از اسكن از بدن فرد، تشخيص مي دهد كه چه نوع و چه اندازه ماساژ براي فرد مطلوب مي باشد.

نكته مهمي كه بايد به آن اشاره كرد اين است كه صندلي هاي ماساژور به گونه اي طراحي شده اند كه براي بدن مرد و زن قابل تنظيم مي باشد و مهم تر اينكه زماني كه مي خواهيد از صندلي ماساژ خود استفاده كنيد نيازي به درآوردن لباس ها و همچنين روغن زدن به بدن خود را نداريد. با رعايت بهداشت همه افراد خانواده مي توانند از اين صندلي استفاده كنند.

چگونه از صندلي ماساژور مراقبت كنيم؟

مراقبت از صندلي ماساژ يكي از مهمترين مواردي است كه براي افزايش طول عمر صندلي بايد به كار برد. اما چگونه؟ در زير به چند نمونه از كارهاي مهم در حفظ اين وسيله اشاره مي كنيم:

1- اكثر روكش هاي صندلي ماساژور از نوع چرمي مي باشند كه به راحتي مي توان آن ها را با مواد شوينده ضعيف پاك كرد.

2- برخي از روكش هاي صندلي ماساژ، پارچه اي و قابل جدا شدن هستن كه مي توان هر چند وقت يكبار آن ها را جدا كرد و با مواد شوينده قوي آن ها را شست و شو داد . دقت كنيد كه پس از جدا سازي روكش، به يكباره آن را داخل مواد شوينده نكنيد.

3- زماني كه لك و يا كثيفي جزئي بر روي روكش اين نوع صندلي ها وجود دارد، بهترين كار اين است كه با اسپري هاي شوينده روي لكه و يا كثيفي اسپري كنيد و با يك پارچه نمدار روي آن بكشيد تا پاك شود. اين كار را چندبار تكرار كنيد تا همه مواد شوينده به طور كلي از روي آن پاك شوند.

4- هيچگاه صندلي ماساژور را جلوي نور مستقيم خورشيد قرار ندهيد زيرا باعث خشك شدن و ترك چرم مي شود و به مروز زمان روكش صندلي دچار پارگي مي شود.

5- براي جلوگيري از خشكي روكش هاي چرمي مي توانيد از روغن هاي مخصوص چرم صندلي استفاده كنيد كه در انواع مختلف عطري نيز در بازار وجود دارند.

6- هيچگاه وزني بيشتر از وزن استاندارد دستگاه به آن وارد نكنيد زيرا باعث عملكرد ضعيف دستگاه و همچنين خرابي آن در مدت زمان اندك مي شود.

7- زماني كه مي خواهيد به خريد صندلي ماساژ بپردازيد حتما ابعاد بدني و ابعاد صندلي را در نظر بگيريد تا هنگام استفاده از آن با مشكل رو به رو نشويد. به عنوان مثال برخي از صندلي هاي ماساژ به علت داشتن ابعاد بزرگ، براي افرادي كه جسه ريزي دارند، مناسب نيست و نتيجه مطلوب را نخواهند ديد.

8- يكي از موارد بسيار مهم صندلي طبي يا ارگونوميك بودن مي باشد كه هنگام خريد صندلي ماساژور، بايد به آن توجه داشت. در طراحي و ساخت بسياري از صندلي‌ها ماساژ ارگونومي رعايت نشده و افراد در هنگام استفاده از اين نوع صندلي ها از رضايت كامل برخوردار نيستند.

شما مي توانيد براي كسب اطلاعات بيشتر از صندلي ارگونوميك روي آن كليك كنيد.

هزينه كافي براي خريد صندلي ماساژور چقدر مي باشد؟

قيمت صندلي ماساژ در بازار بسيار متفاوت است كه البته هر چه قابليت ها و مزاياي آن بالاتر باشد هزينه اي كه براي خريد آن مي پردازيم بيشتر خواهد بود. نكته مهمي كه در خريد صندلي ماساژور بايد به آن دقت داشته باشيم ويژگي هاي يك صندلي ماساژ است كه به آن احتياج داريم; زيرا همه افراد از تمام ويژگي هاي يك صندلي ماساژ فول امكانات استفاده نمي كنند; پس در اين صورت مي توان هزينه خريد را به صورت چشمگيري كاهش داد.

به طور كلي برندهاي مختلف زيادي هستند كه در توليد و عرضه صندلي ماساژور تبحر دارند. بسته به كيفيت و ويژگي هايي كه در توليدات خود در نظر گرفته اند از قيمت هاي متفاوتي برخوردار هستند به عنوان مثال حدود قيمت برخي از صندلي هاي ماساژور را به اطلاع شما مي رسانيم.

صندلي ماساژور Boncare

برندي انگليسي است كه بسيار لوكس و گران قيمت مي باشد كه در راحتي و طراحي بي همتاست. اين برند داراي گواهينامه هاي معتبر همچون UL و CE مي باشد كه به يك محصول خوب و حرفه اي تعلق مي گيرد. قيمت حدودي آن از 26.000.000 ميليون تا 38.000.000 ميليون تومان مي باشد.

صندلي ماساژور Irest

اگر شما به دنبال يك صندلي ماساژور عالي و با كيفيت براي محيط كار خود مي باشيد صندلي ماساژ آيرست بهترين گزينه است. اين برند افتخار همكاري با شركت ها و مراكز خريدي همچون پالاديوم، ايرانسل، ايران خودرو، بانك كشاورزي، بانك رفاه كارگران و … را دارد. قيمت حدودي آن از 6.000.000 ميليون تا 28.000.000 ميليون تومان مي باشد.

صندلي ماساژور Rotai

اين برند ساخت كشور چين مي باشد كه تمامي صندلي هاي ماساژ اين برند داراي ده سال خدمات پس از فروش و دو سال گارانتي مي باشند و اين محصولات داراي دو سال بيمه (بيمه ايران) مي باشند. برخي از مشتريان اين برند را مي توان بام لند، هايپر استار و مركز خريد كوروش اشاره كرد كه قيمت حدودي آن از 24.000.000 ميليون تا 33.000.000 ميليون تومان مي باشد.

صندلي ماساژور Accumed

كه قيمت حدودي آن از 15.000.000 ميليون تا 19.000.000 ميليون تومان مي باشد.

صندلي ماساژور ايراني برند Relax

كه قيمت حدودي آن از 3.500.000 تا 4.000.000 ميليون تومان مي باشد.

تعمير صندلي ماساژور

زماني كه مهلت گارانتي صندلي تان به پايان رسيده شما عزيزان مي توانيد براي تعمير صندلي ماساژور خود با شركت هايي تماس بگيريد كه وارد كننده و تعمير كننده قطعات ورزشي و يا صندلي ماساژ مي باشند كه براي دستيابي به شماره هاي تلفن اين شركت‌ها مي توانيد در گوگل www.google.com جست و جو دقيق تري انجام دهيد.

انواع دستگاه ماساژور

پس از اينكه به معرفي صندلي ماساژور، چگونگي مراقبت از آن ها و انواع آن پرداختيم حال مي خواهيم به معرفي انواع دستگاه ماساژ از جمله ماساژور پا، ماساژور كف پا، ماساژور ران پا، ماساژور ساق پا و ماساژور جكوزي پا بپردازيم:

ماساژور پا

همانطور كه پيداست خيلي از افراد زماني كه از خواب بيدار مي شوند و روز خود را آغاز مي كنند تا زماني كه به رختخواب خود بروند مدام در حال راه رفتن و فعاليت هستند و احساس خستگي شديدي در ناحيه پا دارند. به همين دليل براي اين افراد دستگاه هاي ماساژور طراحي شده است كه به راحتي قابل حمل مي باشد، فضاي كمتري را نيز اشغال مي كند و افراد به راحتي مي توانند از اين دستگاه در منزل يا محل كار خود استفاده كنند و از آرامش لازم و كافي نيز برخوردار مي شوند. اما اين دستگاه چگونه عمل مي كند؟ ماساژور ها از جمله دستگاه هاي الكتريكي هستند كه برنامه هاي استانداردي در جهت ايجاد آرامش و ريلكش شدن و همچنين درمان براي آن ها در نظر گرفته شده است. همانطور كه در بالا هم به آن اشاره شد وجود ويبره، رول مكانيكي و كيسه هاي هوا به صورت جداگانه و يا كلي، طريقه كاركرد اين دستگاه را به وجود مي آورند .به صورتي كه وظيفه كيسه هاي هوا در اين دستگاه، ايجاد ماساژ هاي سطحي و ملايم مي باشد و در مقابل وظيفه رول هاي مكانيكي ايجاد ماساژهاي عميق تر و شل كردن ماهيچه ها و بافت هاي زيرين است. اين دستگاه ها نيز قابليت تنظيم فشار و كم و زياد كردن سرعت را دارا مي باشند. همچنين گونه اي از دستگاه هاي ماساژور پا وجود دارند كه ضمن قابليت هاي گفته شده داراي سيستم گرمايي مي باشند و به درمان پا كمك بيشتري خواهند كرد.

ماساژور كف پا

جمله پا قلب دوم انسان است را بي شك شنيده ايد! به دليل وجود رگ هاي عصب در قسمت كف پا، كف پا يكي از مهم ترين و حساس ترين قسمت هاي بدن محسوب مي گردد كه از طريق دستگاه ماساژور كف پا مي توانيد خستگي و حتي سر درد هاي روز مره خود را كاهش دهيد. نحوه كار اين ماساژور از طريق كيسه هوا و رول مكانيكي مي باشد. اين دستگاه همچنين براي افرادي كه از مشكل صافي كف پا، تورم پا بر اثر فعاليت زياد رنج مي برند بسيار مناسب و سودمند مي باشد.

ماساژور ران پا

دستگاه ماساژور ران پا از كاملترين و بهترين دستگاه هاي ماساژ به شمار مي آيد زيرا اكثر اين دستگاه ها علاوه بر ران پا، كف پا و ساق پا را نيز ماساژ مي دهند. ماساژ ران پا سبب گردش خون در تمام نواحي پا مي شود و تورم، كوفتگي و گر گرفتي را از بين مي برد.

ماساژور جكوزي پا

اين دستگاه علاوه بر ماساژ پا قابليت آب درماني را نيز دارد. ماساژ جكوزي پا ظرفي است كه با استفاده از آب موجود در آن و رول هاي ماساژ در كف ظرف، عمل مي كند. گونه اي از اين نوع ماساژور ها وجود دارند كه قابليت تنظيم دماي آب را نيز برخوردار هستند. ماساژور جكوزي پا نيز سبب گردش خون در ناحيه كف پا و رفع خستگي و سر درد هاي روزمره مي شود علاوه بر آن به علت آب موجود در ظرف سبب بهداشت و پاكي پاها مي شود. اين نوع ماساژور از لحاظ ابعادي بسيار متناسب و كوچك مي باشد و در هر مكان مي توانيد از آن استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.