قاليشويي هاي برتر تهران و ايران و بهترين قيمت شستشوي فرش

 

قاليشويي درواقع عملي است براي نظافت فرش ها كه از گذشته تا به امروز در شكل هاي مختلف پا برجا بوده و امروزه در جايگاه خود افراد و كارخانه هايي به عنوان قاليشوي و قاليشويي نيز وجود دارند كه اين امر مهم را اجرا مي كنند.

در واقع امر قاليشويي شامل لكه گيري، شست و شو، غبار روبي را شامل مي شود. در گذشته به دليل وسعت خانه هاي قديمي و نبود تكنولوژي و ماشين هاي اتوماتيك ،افراد به تنهايي قالي هاي خود را با آب و صابون شست و شو مي دادند اما امروزه با پيشرفت تكنولوژي كارخانه هايي وجود دارند كه فرش ها را با ماشين هاي مخصوص شست و شو داده و آماده به مشتري تحويل مي دهند.

در ادامه مي خواهيم به چندين نكته در مورد قاليشويي اشاره كنيم تا بتوانيم قبل از اقدام به اين امر اطلاعات مناسب و كافي را در اختيار شما قرار دهيم.

روش هاي شستن فرش:

2 نوع روش براي شستشوي فرش وجود دارد

  • قاليشويي به روش سنتي:

    در گذشته به دليل وسعت خانه ها و نبود امكاناتي همچون كارخانه ها و ماشين هاي پيشرفته شست و شوي فرش، افراد هر خانه مسئوليت شست و شو قالي ها را بر عهده داشتند و به كمك هم از صفر تا صد امر قاليشويي (غبار روبي، خيس كردن فرش، شست و شو با صابون و يا پودر به وسيله فرچه، آبگيري فرش توسط پارو و در نهايت آويزان كردن فرش به جهت خشك شدن آن) را انجام مي دادند. البته در آن زمان گروهي از افراد بودند كه وظيفه شست و شو قالي ها را بر عهده مي گرفتند و در قبال آن هزينه اي دريافت مي كردند.

  • قاليشويي به روش امروزي:

    روش هاي امروزي كه در كارخانه ها و توسط كاركنان يا ماشين هاي اتوماتيك و پيشرفته انجام مي گيريد خود به سه دسته تقسيم مي شوند.

  • شستن فرش به روش دستي:

    در اين روش تمامي مراحل از جمله غبارروبي توسط جارو، خيساندن فرش به وسيله پمپ آب، شست و شو فرش با مواد شوينده مناسب و مخصوص و آبگيري فرش توسط كاركنان كارخانه قاليشويي انجام مي گيرد و تنها مرحله خشك كردن فرش توسط ديگ خشك كن انجام مي گيرد.

اما شايد اين سوال براي شما پيش بيايد كه ديگ خشك كن چيست؟ ديگ خشك كن در قاليشويي محفظه اي است كه پس از آبگيري اوليه فرش، فرش خيس را داخل آن مي گذارند و دستگاه به حالت چرخشي و درجه حرارت بالا سبب خشك شدن فرش مي شود.

  • قاليشويي به روش نيمه اتوماتيك:

    اين روش همانطور كه از نامش پيداست به اين صورت مي باشد كه هم كاركنان و هم دستگاه هاي اتوماتيك در امر قاليشويي در آن دخيل هستند. در اين روش تمامي وسايل مورد نياز جهت شستن فرش از جمله فرچه، شلاق زن جهت آبگيري فرش و ساير لوازم ديگر مجهز به برق مي باشند و تنها متصدي وظيفه انجام مراحل را با دستگاه هاي برقي عهده دار مي باشد. يكي از مزاياي قاليشويي نيمه اتوماتيك نسبت به روش دستي؛ كاهش زمان اجرا مي باشد.

  • قاليشويي تمام اتوماتيك:

    در اين روش كه به آن قاليشويي مكانيزه نيز مي گويند، تمامي مراحل از صفر تا صدشستشوي فرش ها توسط دستگاه هاي مكانيزه شست و شو انجام مي گيرد و كاركنان تنها در زمان جابه جايي فرش ها نقش دارند. در اين روش فرش را بر روي تسمه اي كه بر روي اين دستگاه هاي مخصوص وجود دارد پهن مي كنند و خود دستگاه تا مرحله شست و شو پيش مي رود پس از آن فرش داخل دستگاه آبگير به صورت لوله در مي آيد و آب اضافي آن گرفته مي شود، در اين مرحله فرش را توسط كاركنان قاليشويي به قسمت دستگاه دار اتوماتيك مي برند و با بهره وري از نور خورشيد فرش را خشك مي كنند.

  • هترين روش شستشوي فرش كدام است؟

    شايد اين سوال براي شما مطرح باشد كه روش هاي امروزي براي دوام و جلوگيري از آسيب فرش مناسب تر است يا روش سنتي؟ در پاسخ به اين سوال بايد بگوييم بسته به نوع كيفيت و بافت فرش (دست بافت و ماشيني) انتخاب نوع شست و شو متفاوت مي باشد.

    براي شستن فرش هاي ماشيني هرچند مي شود به روش سنتي عمل نمود اما بسيار بهتر است كه از روش هاي قاليشويي مدرن استفاده كنيد زيرا استفاده از ماشين آلات مدرن قاليشويي صدمه و آسيب بسيار كمتري به باقت فرش مي رساند و مي توان از فرش در سال هاي بيشتري استفاده نمود.

    اما براي شستن فرش هاي دست بافت و ابريشمي توصيه مي شود از روش سنتي و با نظارت و عملكرد استادي ماهر و با تجربه در زمينه قاليشويي فرش هاي دست بافت به روش سنتي، استفاده كنيد تا آسيبي به فرش هاي گران قيمت وارد نشود.

    2 نكته مهم:

    • به طور كلي استفاده از “روش هاي امروزي” در كاهش مصرف آب و همچنين كاهش مدت زمان اجراي شستشو بسيار موثر مي باشد.
    • جنس و بافت فرش از مهمترين مواردي است كه هنگام انتخاب هر يك از روش هاي شستشوي فرش بايد نهايت دقت را در نظر گرفت.

    ويژگي هاي يك قاليشويي خوب كدام است؟

    انتخاب يك قاليشويي مطمئن و معتبر با هزينه مناسب از جمله دغدغه هاي بسياري از افراد مي باشد مخصوصا در روزهاي عيد نوروز كه به دليل حجم بالاي درخواست ها، متاسفانه برخي از كارخانه ها كم كاري مي كنند.

    استفاده از تجربه افراد و پرس و جو از افراد مورد اعتماد يكي از مطمئن ترين كارهايي است كه مي توان در اجراي اين امر انجام داد.

  • نكته ديگر در مورد انتخاب بهترين قاليشويي قاعدتا سفارش كار به كارخانه  قاليشوييمي باشد نه دفاتر قاليشويي!

    به طور كلي تعداد دفاتر قاليشويي در شهر بسيار بيشتر از كارخانه هاي قاليشويي مي باشد؛ با توجه به اين كه سابقه كار كارخانه هاي قاليشويي بسيار بيشتر از دفاتر قالي شويي مي باشد متاسفانه كارخانه ها بين مردم شناخته شده نمي باشند.

    در اين بين دفاتر قالي شويي به صورت واسطه به بازاريابي و جذب مشتري مي پردازند و سفارش مي گيرند و از طرفي با يك كارخانه قاليشويي قرارداد مي بندند و سفارش فرش ها را به كارخانه مي دهند. درواقع دفاتر تنها نقش سفارش و حمل و نقل فرش را بر عهده دارند و هيچگونه دخالتي در اجراي قالي شويي ندارند.

    گروهي از اين دفاتر اين امر را كاملا پنهان مي كنند و مشتري را از صحت كار مطلع نمي كنند و مشتري تا پايان كار بر اين باور است كه دفاتر قاليشويي صفر تا صد اين امر را بر عهده دارند.

    اما در اين بين برخي دفاتر قالي شويي وجود دارند كه به صورت كاملا تضمين شده و اجراي عالي به اين امر مي پردازند كه به دليل مسئوليت پذيري و وجدان كاري اين دفاتر، و همچنين قرارداد با كارخانه هاي معتبر و مطرح مي باشد.

    تعرفه و قيمت قاليشويي:

    اين را بخاطر داشته باشيد كه يك شركت معتبر و با كيفيت هميشه داراي يك تعرفه ثابت مي باشد و هيچگاه از جمله هايي مبهم در مورد تعرفه و قيمت قاليشويي و همچنين مشخص شدن نرخ بعد از مشاهده فرش مشتري استفاده نمي كنند. تمامي قاليشويي هاي موجود در شهر مي بايست تعرفه اي ثابت به مشتري ارائه دهند و تنها در امري همچون لكه گيري، ترميم فرش و … كه امري تخصصي است بايد فرش مشاهده شود؛ پس هر زمان كه با دفتر يا كارخانه تماس برقرار كرديد و شفافيتي در تعيين نرخ ثابت قالي شويي دريافت نكرديد حتما در كار اين مجموعه شك كنيد و تحقيق بيشتري نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.